Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
knollentuin schreef:zo mooi begin en je onderschrijft wat ik wil in mn rijden en wat ik wil overbrengen aan de mensen die ik help.
niet afdwingen aan het paard maar uitnodigen om mee te werken, ten dans vragen ipv dwingen.
@ visitor, ik zit wel met mn gewicht licht vermeerderd naar de kant waar ik heen wil zodat t paard zich onder me gaat plaatsen .tenminste in oefeningen met lengtebuiging als uitgangspunt. dus in travers, schoudervoor en binnenwaarts,keertwending en appyement en pirouette. op het moment dat er geen lengtebuiging gereden wordt-.wijken; en wijken is een oefening wijken voor de druk van je kuit zit ik op de kant waar ik vanaf wil en open ik aan de kant waar ik heen wil met mijn zit.
knollentuin schreef:@ vraag visitor
je wilt je paard toch naar binnen verplaatsen ? het risico in het schouderbinnenwaarts is de lengtebuiging kwijtraken en dat je naarwijken langs de hoefslag degradeerd. als je ervanuitgaat dat in je schouderbinnenwaarts rechts richting links rijdt zet je hem op een verkeerde basis in [even voor de duidelijkheid rechterlengtebuiging] ik wil in mn schouderbinnenwaarts rechts naar rechts maar ik stel het uit en hou mijn paard met mn rechterbinnenbeen en zitbeen en heuprichting langs de hoefslag