ik heb een nrps X arabier pony van 1.50 m echt een schat van een pony
ik rij altijd recreatief buiten met hem want sta gestald bij een boer met koeien die geen bak heeft
dit is echter geen probleem want mijn pony houd heel erg van de buiten ritten
maar nu is mijn probleem elke keer zodra we een buiten rit maken begin ik altijd eerst rustig met stappen
dan gaan we stuk draven gaat ook allemaal goed maar zodra ik wil galopperen gaat het mis
hij springt goed in galop en galoppeerd dan rustig en dan opeens gaat hij er als een race paard vandoor
dan galoppeerd hij echt heel hard en dan ga ik rustig achterover zitten trek ik zachtjes aan de teugels en praat ik
heel rustig en zeg ik hoo maarja dit helpt dus echt niet hij blijft dan door racen dan trek ik wat harder aan de teugels
niet te hard want wil ze mond niet stuk trekken maar ook dit helpt niet dan probeer ik hem naar een andere kant te
sturen in de hoop dat hij dan stopt maar dit helpt dus ook niet
ik rij met een gewone dressuur hoofdstel en met een enkel gebroken bit en een dressuur zadel geen zweep of watdan ook
wie kan mij helpen
wie weet er een manier om hem weer terug naar draf te krijgen als hij in keiharde ren galop gaat ?of iets wat mijn pony extra inhoud tijdens de galop dat hij niet ineens harder kan?
hier wat foto`s van mijn pony en dan kunnen jullie zien wat hij tijdens rijden draagt ik hop echt dat iemand me kan helpen

.
En wij hebben ook geen bak, gewoon een groot veld zoeken en vooral met schakellen bezig zijn