Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

gewoon veel oefenen!
gaat een beetje vanzelf. Misschien helpt het ook wel bij jou

mijn vzpaard was bij haar vorige eigenaren ook dressuurgeschoold. Gewoon veel oefenen, consequent het commando gebruiken en dan gaat t best
Warbling schreef:@Doubtless: weet ik, maar een ander commando zou best mogelijk zijn, denk ik
En t is opzich ook niet zo dat een westernpaard daar zomaar naar luistert natuurlijkmijn vzpaard was bij haar vorige eigenaren ook dressuurgeschoold. Gewoon veel oefenen, consequent het commando gebruiken en dan gaat t best
noahlady schreef:Warbling schreef:@Doubtless: weet ik, maar een ander commando zou best mogelijk zijn, denk ik
En t is opzich ook niet zo dat een westernpaard daar zomaar naar luistert natuurlijkmijn vzpaard was bij haar vorige eigenaren ook dressuurgeschoold. Gewoon veel oefenen, consequent het commando gebruiken en dan gaat t best
ja precies! Het is maar net wat voor commado je eraan koppelt!
Easy...hooooo of rustig....etc etc!
je kan je hond laten zitten op het commando "zit" maar als je het vanaf het begin af aan leer door het commando" bla" te gebruiken, gaat hij op "bla" zitten,( volg je me nog? hihi)
voorbeeld natuurlijk!
Een paard leert jouw commando en leert bij welke oefening of handeling dat hoort.
klein grapje, zeg maar
op "ho" stopt ze ook trouwens
LisaFalco schreef:Neem het paard terug d.m.v. lichte druk op de teugels zetten
en het been aanleggen
Probeer vooral te letten op ontspannen te zitten want soms zit ik beetje gespannen midgie schreef:LisaFalco schreef:Neem het paard terug d.m.v. lichte druk op de teugels zetten
en het been aanleggen
Nooit druk op beide teugels zetten, maar een volte in rijden, druk geven en beide teugels druk zetten is niet echt een hulp, je geeft dan een opdracht om meer tempo te maken en je trelt van voren dat hij terug moet , hoe kan het paard dat begrijpen , juist dan gaan ze vaak nog harder en worden sterker omdat de ruiter dat vraagt,
Je kan wel been geven om het achterbeen voorwaarster te maken en het paard daar mee vragen los te laten, maar dat is op een manege ook niet van toepassing, daar weten ze niet hoe je een paard voorwaarst moet rijden en helaas leer je het daar ook niet echt op de juiste manier,
Als de ts echt wil rijden kan ze beter een verzorgpaard nemen en een hele goeie instructrice gaan zoeken, want ik heb nog niet een manege tegen gekomen waar ze op de juiste manier je leren een paard te trainen. Maar dat komt omdat ze op een manege ook niet echt met de paarden bezig zijn, maar met de lesklanten een leuk uurtje te geven,