Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Esther_87_ schreef:Zorgen dat je paard echt goed buigt om je binnenbeen, je moet je binnenteugel los kunnen laten in de zijgangen namelijk. Zodra je je binnenteugel nog nodig hebt om stelling te vragen/behouden, blokkeer je het binnenachterbeen.
nickynicole schreef:bedankt voor jullie tips. Komen me iig bekent voor
Hij wordt trager dus niet kleiner in passen. Drukt zich wel op vanvoren. Dus korter in de hals, iets achter de ll.
Ol is ong 1.70 m en eigenlijk een rib te lang. Hij buigt makkelijk in zijn lijf. Voor mijn gevoel heeft hij onvoldoende respect voor mijn buitenbeen om opzij te gaan. En onvoldoende respect voor mijn binnenbeen om buiging te bewaren. Dus dan is de uitweg versnellen zonder buiging.
nickynicole schreef:bedankt voor jullie tips. Komen me iig bekent voor
Hij wordt trager dus niet kleiner in passen. Drukt zich wel op vanvoren. Dus korter in de hals, iets achter de ll.
Ol is ong 1.70 m en eigenlijk een rib te lang. Hij buigt makkelijk in zijn lijf. Voor mijn gevoel heeft hij onvoldoende respect voor mijn buitenbeen om opzij te gaan. En onvoldoende respect voor mijn binnenbeen om buiging te bewaren. Dus dan is de uitweg versnellen zonder buiging.
nickynicole schreef:Met andere woorden als hij actiever blijft kan ik hem beter voor me houden en dus ook minder rommelen.
nickynicole schreef:@Amber en Malloesje: Bedankt. Dat SB eruit rijden heb ik nog nooit gedaan dus ga ik zeker proberen.
En wat betreft impuls. Ol is wel snel aan het been wat betreft overgangen. Echt een kieteltje of verzitten in mijn zit is voldoende. Maar juist het eraan blijven in wat langere stukken of het uitbouwen van oefeningen is nog niet voldoende naar mijn zin. Ik ga zeker door met het sneller aan mijn been maken door tempowisselingen te rijden.