Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

.
)Babootje schreef:Er wordt m.i. vaak nog te weinig gekeken naar het voer zelf. Wat voor brok krijgt hij? Zelfs in onderhoudsbrok zit voor sommige paarden nog teveel suiker. Je zou het kunnen proberen hem alleen op granen / muesli zonder melasse (volledig voer) en hooi/kuil kunnen zetten.
Mijn paard is ook zo een schieter en nu onder behandeling voor suikerintolerantie bij een holistisch dierenarts. Ook zijn nieren werkten niet optimaal. Die vertelde dat oren in de holistische geneeskunde in verband staan met de nieren en vroeg dus meteen of ze sterk op geluiden reageerde. Dat klopte in mijn geval wel.

SuzanLarissa schreef:Voor magnesium heb ik Pavo Nerv Control gebruikt.
Hij werd er niet minder schrikkerig van maar zijn spanning vloeide sneller af.
Helaas is het spul niet goedkoop.
Babootje:
Hij krijgt nu sportbrok, nu nog maar een heel klein beetje omdat die stil staat.
Maar wat raad je me aan wat voor een soort granen muesli?
Hij heeft wel flink wat nodig om lekker op gewicht te blijven.
Krijgt genoeg hooi, ochtend, tussendoor, avond en later in de avond.
En als ie even op stal staat of tijdens poetsen krijgt hij ook altijd hooi te knabbelen.
ChevalNoir:
Inderdaad tempo is heel erg belangrijk, dat weet ik ook. Daar werken we in de les ook aan.
Loslaten van mijn kant, en daarna van zijn kant. En dan lekker actief doorlopen.
Maar toch knaagt het altijd met wat als er iets gebeurt.
Ben er ook bewust van dat het een vertrouwens kwestie is, ik vertrouw hem onder het zadel niet en hij mij ook niet.
Ik ga dan ook weer beginnen met grondwerk, en neem lekker de tijd.
Hebben nog een heel leven samen, dat wil ik niet overhaastten
SuzanLarissa schreef:Ik ben nu ook overgestapt op bitloos, ga er voorlopig nog niet op. ik ga proberen of het mogelijk is
dat ik op ander voer over kan . staleigenaar die is niet zo van ander voer.
In de wei krijgt Cee genoeg prikkels. staan direct aan een spoorlijn. met fietspad daar weer achter.
Met poetsen of wandelen ook veel te zien horen. tractoren, en staleigenaar last ook heel veel en maakt
genoeg lawaai. hahah.