Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
upendo schreef:Stemhulpen?!?!?!?!
Trekken is sowieso een PERFECT middel om je paard naar de klootjes te helpen.
Surprise_Boy schreef:Stoppen op beenhulp? Daar heb ik nog nooit van gehoord, om eerlijk te zijn...![]()
Of bedoel je zoals bij western je benen naar voren doen waardoor je je zwaarder maakt en dieper in het zadel gaat zitten?
Citaat:Nee nee, het is dressuur de benen naar voor helpen laat je evenwicht verliezen en is geen houdingJawel de bedoeling is om je paard niks in de mond te storen zodat ie verder op zijn verzameling blijft of toch een beetje gediciplineerd blijft staan. De beenhulp is dan --> hem tussen je benen houden, 'knijpen'.
nobbie91 schreef:Yes.. en vrijwel onzichtbaar als het goed is aan geleerd.Misschien wordt er bedoeld om met de bovenbenen te knijpen? volgens mij is dit ook gewoon een goede hulp om een paard te laten stoppen..
AdnerB schreef:Citaat:Nee nee, het is dressuur de benen naar voor helpen laat je evenwicht verliezen en is geen houdingJawel de bedoeling is om je paard niks in de mond te storen zodat ie verder op zijn verzameling blijft of toch een beetje gediciplineerd blijft staan. De beenhulp is dan --> hem tussen je benen houden, 'knijpen'.
ik denk dat jij een verkeerde hulp aangeleerd hebt gekregen.
als je je benen aan je paard zijn buik legt en gaat 'knijpen' geef je je paard het commando om harder te gaan..
heb je les?
hoe oud is de pony/paard?
hoe oud zijn de mensen die de pony/paard berijden?
EDIT: quote verlo*t
MiReRe schreef:Ik rij ook niet zo goed, vind ik, en ik vond het ook moeilijk paarden te laten halt houden. Nou kreeg ik van de eigenaar van mijn verzorgpaardje een heel goede tip! Ik hield ook mijn benen tegen de buik als ik probeerde te stoppen en zonder resultaat, zoals je al gemerkt hebt. Ze zei, probeer eens als je je kuiten ietsjes van het paard afhoudt, vanaf de knie. En dan gewoon ophoudingen zoals normaal. En stemhulp. En het ging opeens heel makkelijk! Vandaag gereden zonder datzelfde er bij was, en hij hield heel braaf halt. Voor ons werkt dat, dus misschien kun je het ook proberen.
Peetstap schreef:MiReRe schreef:Als ze juist zijn beleerd wel.Graag gedaan. Morgen ga ik het ook op de manege proberen, kijken of het bij de manegepaarden ook beter gaat. Ben heel benieuwd.
daarom lopen ze ook zo lekker door als er iemand met wat angst in het zadel zit en zich met z'n knieen vastklemt...
nadita schreef:Je vraagt hulp aan de 'ervaarde' (moet ervaren zijn denk ik) ruiters op Bokt. Volgens je profiel ben je zelf een gevorderde ruiter.
In mijn ogen moet die toch wel een paard fatsoenlijk kunnen laten halthouden
roupie schreef:Goed dit draadje nog es lezen dan valt het kwartje of duppie.je moet idd juist niet gaan drukken met je benen dan gaat ie juist harder...
MiReRe schreef:Al was de les vandaag wat drukker, dus ook moeilijker om alleen te stoppen qua kudde-effect.