Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
sannie275 schreef:Rijdt je altijd op hetzelfde paard? Anders een paard met vrij vlakke beweging wil wel eens helpen. Niet heel lang blijven doorzitten, dan ga je toch knijpen met je benen en knieën. Gewoon lichtrijden, 4 passen doorzitten en weer lekker gaan lichtrijden, dat steeds uitbreiden, in het begin is het moeilijk maar uiteindelijk lukt het wel! Vooral je benen lekker laten hangen, niet knijpen of gaan staan in je beugels, en relaxt gaan zitten.
en ik zal dit eens proberen bedankt want heb het probleem dat ik mij altijd opspan en dat is ni goe daarom dat ik zo stuiter denk ik. Pistasche schreef:Inderdaad! kilometers maken. voor mijn doorzitten in galop kreeg ik de oefening diep zitten, hakken heel goed uitdrukken en voor je gevoel je bovenbenen van het zadel afduwen! onderbeen daarbij wel recht houden!!
anketje_ schreef:Pistasche schreef:Inderdaad! kilometers maken. voor mijn doorzitten in galop kreeg ik de oefening diep zitten, hakken heel goed uitdrukken en voor je gevoel je bovenbenen van het zadel afduwen! onderbeen daarbij wel recht houden!!
oke bedankt want ik span mij altijd op...dat is niet zo goed daarom dat ik zo stuiter denk ik.
paardje1983 schreef:kleefspray op het zadel spuiten. kan je bij de agradi bestellen. ontwikkeld voor de ruiters
Als je weet waarom je stuitert en je past je patroon aan, dan heb je het doorzitten zo onder de knie.... paardje1983 schreef:kleefspray op het zadel spuiten. kan je bij de agradi bestellen. ontwikkeld voor de ruiters

gewoon zo nu en dan oefenen,...steeds iets meer pasjes, hou het leuk en wees trots als het er 8 zijn ipv 10...oefenen oefenen oefenen, bewust worden, dan komt het echt!
ik ga gelijk even googlen!