Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Nynke_Mandy schreef:Gaat ze met longeren ook in de linkergalop op de rechterhand?
Joolien schreef:Dan zal ze het longeren moeten leren, wat doet ze dan? Kan je instructrice je er niet bij helpen??
aerdenhout1 schreef:Jou instructrice zou het paard recht moeten richten en je daar dus bij moeten helpen hoe je dat moet doen!
Paard is scheef ( niet zo vreemd bij een 5 jarige) en moet worden recht gericht, dus aan 2 kanten gelijk worden gemaakt qua bespiering.
aerdenhout1 schreef:Paard is duidelijk scheef en dat is niet zo vreemd bij een 5 jarige die niet zo goed is afgericht... sorrie!!!
Als het paard aan de longe al dit soort capriolen maakt is het mij duidelijk dat er ergens iets is misgegaan in de hele africhting van jou paard!
Daarom nogmaals mijn advies, zoek iemand die weet hoe je hier mee om moet gaan en die jou paard en amazone weer op het juiste spoor kunnen helpen!
De instructrice/teur die je nu hebt kunnen dat duidelijk niet zo best!
Summertime_B schreef:Nynke_Mandy schreef:Gaat ze met longeren ook in de linkergalop op de rechterhand?
Nou dan heb ik er nog een probleem bij, ze laat zich niet longeren zonder iemand erop.
Ik rijd wel recht dat weet ik.
Balansprobleem zal het denk ik ook wel zijn maar wat ik dan zo gek vind is dat ze wel rechtaanspringt maar dan gelijk overspringt op de linkergalop...
Als ik haar in de rechtergalop heb dan laat ik haar vooral eerst vooruit galoperen zonder voltes te maken.
voltes in de galop vind ze kennelijk ook nog wat moeilijk.
aeolusnr1 schreef:en uiteraard het longewerk en ook dubbele lijnen werk horen bij de basis, elk paard moet dit eigenlijk perfect kennen alvorens er aan rijden gedacht wordt.
Hier zit je dus in de fout bij je opleiding van dit paard.
Summertime_B schreef:Om even terug te komen op mijn punt.
Dat is de galop. Over alle andere dingen zoals stellingen en alles heb ik het helemaal niet over gehad.
Het gaat zich erom dat ze niet in de juiste galop DOOR galopeerd maar over springt naar de anderehand.
Ze springt rechts GOED aan maar springt over naar de foute galop.
Dat longeren is voor mij allemaal NU niet meer zo belangrijk, ze doet verder alles netjes.
Joolien schreef:Summertime_B schreef:Om even terug te komen op mijn punt.
Dat is de galop. Over alle andere dingen zoals stellingen en alles heb ik het helemaal niet over gehad.
Het gaat zich erom dat ze niet in de juiste galop DOOR galopeerd maar over springt naar de anderehand.
Ze springt rechts GOED aan maar springt over naar de foute galop.
Dat longeren is voor mij allemaal NU niet meer zo belangrijk, ze doet verder alles netjes.
Maar mijn mening is dat longeren nu juist heel belangrijk is om haar te corrigeren.