Ik heb vanaf september een verzorgpaard, Zazou. Ze is 8 jaar maar ze reageert soms nog als een tweejarige
In het begin ging alles goed, maar op een keer ging ze in de bak er echt vandoor. Ik kreeg haar niet terug rustig en ik ben er dan afgevlogen tegen de omheining.
Even in het ziekenhuis gelegen, maar na enkele dagen er terug opgekropen (met een klein hartje).
Na veel uren stappen vertrouwde ik haar terug en konden we terug degelijk trainen.
MAAR nu zijn er 2 problemen opgedoken:
1) vroeger liep ze zo mooi aan de teugel, ze was een echte ster om te zien. Het enige dat ze nu nog doet is haar hoofd in de lucht (in draf) waardoor ik niets meer met de teugels kan doen. Ze is ook helemaal niet meer geconcentreerd en bekijkt liever de andere paarden, dan dat ze luistert naar mij.
2) Ze gaat zo verschrikkelijk hard. In stap valt het meestal wel mee, maar in draf kan ik haar bijna niet houden (natuurlijk komt dat ook doordat ik net veel meer kan doen met de teugels). ik vertraag haar dan meestal met mijn zit, maar mijn zus (die ook op haar rijd) kan dit echt niet. dus die teugels zouden wel handig zijn
Ik zou graag terug wat beter en rustiger willen trainen.
Ik ben al begonnen met grondwerk en ga nu starten met VD, maar rijden vond ik altijd het leukste...
Ik hoop dat iemand mij een redelijk antwoord kan geven, alvast bedankt!
PS: ik kan geen bijzetteugels of ander bit gaan gebruiken want dit laat de eigenaar niet toe.

) dan gaat hij, als het goed is, met het hoofd naar beneden. Hopelijk heb je iets aan dit lange verhaal