Problemen met binnenhand

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Celly1996

Problemen met binnenhand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 17:47

Hooii. :D

Ik heb een probleem met mijn binnenhand.
Het maakt niet uit op welke hand ik zit met rijden, maar ik doe te veel met mijn binnenhand.
Ik hoor ook wel mensen zeggen;'' rondjes draaien met je binnenhand.'' maar dat lukt mij niet.

Heeft iemand ook ervaring mee of kan mij helpen met dit probleem?
Ik hoor het graag :j

Surprise_

Re: Problemen met binnenhand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 17:53

Het is al goed dat je bewust bent van wat je doet, daar moet je gewoon bewust mee verder gaan. Misschien les nemen?

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 18:18

Ja: heel simpel. Een zweepje tussen je handen nemen. Moet je altijd met 2 handen sturen. Dus als je dan teveel aan je binnenteugel zit, maak je meteen een mooie wending;)

Celly1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 18:21

@Sassol, dat ga ik proberen . :j

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 18:24

Even voor de duidelijkheid: het zweepje moet je dus horizontaal met allebei je handen vasthouden.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 18:26

Iemand in de bak meelaten kijken werkt ook. Gewoon steeds laten zeggen als je onnodig aan je binnenhand zit.

Celly1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 18:49

@ Sassol, tussen mijn vingers of onder mijn duimen? Of maakt dat niet uit ?
@ PriscaZ, ik zal vragen of iemand tijd heeft om te kijken voor mij :j

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 18:53

Ik doe het ook. Laatst heeft iemand mij er de hele tijd mee geconfronteerd en geholpen en toen was gelijk het probleem wat ik met het paard had afgelopen. :j

Het is goed dat je er al bewust van bent! Voor mij is de beste methode iemand aan de kant van de bak mee laten kijken. (die er ook echt verstand van heeft!!!!!!!!)

Let er wel op dat met alles wat je doet buitenhand er aan en binnenhand losjes zodat je paard kan inzakken bij de binnenkant. (dat was mijn probleem. liep helemaal vast in de stellingen.) Paard buigt om je binnenbeen en buitenhand!

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 18:54

Ik zou ze tussen duimen en wijsvingers houden ;) Onder je duimen dus.

Celly1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 19:00

@ ismy, dat is ook mijn probleem dat hij vast loopt in de stellingen,
@ Sassol, bedankt voor de tip :j

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 22:43

Aller eerst super dat je het van je zelf weet en naar oplossingen aan het zoeken bent.
Je kan ook je teugels in een soort brug houden. Zodat je maar een paar cm ruimte tussen je handen hebt, eigenlijk het zelfde idee als met dat zweepje.
Wat ook kan is post elastieken aan de D ringetjes maken van je zadel. Die met je pinken vast houden. Want buiten dat je te veel met je binnenhand doet, vraag ik me af, omdat ik dat regelmatig tegen kom, of je je buitenhand dan niet te veel naar voren plaatst? Door de post elastieken kan je je buitenhand niet te ver naar voren plaatsen.

Celly1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 08:27

@ Japeloup, bedankt voor de tip! Nee, ik doe mijn buitenhand niet naar voren die houd ik op de goede plaats.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 08:50

oh dat probleem met mijn buitenhand heb ik dan wel weer.

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 08:56

ismy schreef:
oh dat probleem met mijn buitenhand heb ik dan wel weer.

Probeer eens de post elastieken. Werkt bij een aantal klanten van mij erg goed en hebben ze na een paar keer niet meer nodig.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 09:07

bedankt! Ik zal het eens proberen!

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 10:42

Met elastieken rijden vind ik een beetje eng, als je valt zitten de handen vast.

Probeer eens bij bijv. A en C elk rondje met je binnenhand over de manankam te strijken. Zo leer je zelf los te laten.

Dax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 10:57

Vraag of iemand op jouw hand wil letten (iemand die er verstand van heeft). Elke keer als het misgaat met je hand zegt diegene dat tegen je. Volgens mij ben je er, als je steeds even gewaarschuwd wordt, snel vanaf. De tip van Sassol lijkt me ook erg goed!

BeauGeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 11:03

Herkenbaar... Vooral dat van de buitenhand, ik volg dit even :-)

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 11:11

Dressuurgek schreef:
Met elastieken rijden vind ik een beetje eng, als je valt zitten de handen vast.

Snap je voorzichtigheid, maar post elastieken breken snel, plus dat je alleen om je pink heen haakt.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 11:28

Japeloup schreef:
Dressuurgek schreef:

Snap je voorzichtigheid, maar post elastieken breken snel, plus dat je alleen om je pink heen haakt.

Mja, alleen om je pinken is dan nog wel te doen. Wil je mij uitleggen wat de elastiek-methode doet om de ruiter erop de attenderen dat ie zn binnenhand te veel naar zich toe trekt?

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 11:48

Door de elastieken word je bewusten van de bewegelijkheid van je handen. Vaak zit het "probleem niet puur in de binnenhand want als een ruiter alleen maar te veel zou doen met de binnenhand en zijn buitenhand wel goed houdt is het verschil in inwerking minder groot.
Je kan bv de ruiter er op wijzen dat ze in een wending druk moeten voelen van het elastiek maar dan juist naar voren en buitenhand mag geen druk hebben van het elastiek.
Door eens een hele andere druk te voelen wordt je vaak bewuster van je handen en lukt het makkelijker je daarop te concentreren.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 12:18

Japeloup schreef:
Door de elastieken word je bewusten van de bewegelijkheid van je handen. Vaak zit het "probleem niet puur in de binnenhand want als een ruiter alleen maar te veel zou doen met de binnenhand en zijn buitenhand wel goed houdt is het verschil in inwerking minder groot.
Je kan bv de ruiter er op wijzen dat ze in een wending druk moeten voelen van het elastiek maar dan juist naar voren en buitenhand mag geen druk hebben van het elastiek.
Door eens een hele andere druk te voelen wordt je vaak bewuster van je handen en lukt het makkelijker je daarop te concentreren.

Ahh ok, op die manier :)

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 15:01

Wat een supertip van die postelastieken. Die kende ik nog niet. Belemmert niet maar maakt je wel bewust.

Erkenning is trouwens al de helft van de oplossing TS. +:)+

Celly1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 15:13

Sassol schreef:
Ja: heel simpel. Een zweepje tussen je handen nemen. Moet je altijd met 2 handen sturen. Dus als je dan teveel aan je binnenteugel zit, maak je meteen een mooie wending;)

Vandaag geprobeerd, met verbetering!

Morgen de tip van Japeloup proberen!

Japeloup schreef:
Aller eerst super dat je het van je zelf weet en naar oplossingen aan het zoeken bent.
Je kan ook je teugels in een soort brug houden. Zodat je maar een paar cm ruimte tussen je handen hebt, eigenlijk het zelfde idee als met dat zweepje.
Wat ook kan is post elastieken aan de D ringetjes maken van je zadel. Die met je pinken vast houden. Want buiten dat je te veel met je binnenhand doet, vraag ik me af, omdat ik dat regelmatig tegen kom, of je je buitenhand dan niet te veel naar voren plaatst? Door de post elastieken kan je je buitenhand niet te ver naar voren plaatsen.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 17:55

ik ga het morgen ook even proberen. Ben toch wel benieuwd en wil er graag vanaf. Normaal ben ik eigenlijk niet van die hulpmiddelen maar we zullen zien!:)