Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
en zitles heb ik ook gehad, bij mij op stal mag er helaas niet zonder zadel gereden worden :S of liever niet want sommige mensen zijn bang dat er dan meer ongelukken gebeuren, wat ik onzin vind, je kan best stevig zonder zadel zitten ProudHorse schreef:Je rijdt waarschijnlijk teveel op je voeten. Probeer vanuit je knieen te werken, dus als je bv. gaat lichtrijden sta je op vanuit je knie.
dior_bokt schreef:Zitles gaan nemen.![]()
Je stijgbeugels uit gaan doen ,en een tijdje zonder beugels gaan rijden. dat is echt de ideale mannier om aan je eigen balans en houding te gaan werken,![]()
En probeer je been mooi lang te maken en niet te gaan optrekken,
En probeer je benen goed achter de singel te gaan houden zo dat je voeten niet gaat afstekken.
Je hoofd recht gaan houden met je kin omhoog ,zodat je tussen de oren van het paard door kijkt.
Je ellebogen aangesloten en ontspannen gaan houden,
Je handen goed naast elkaar gaan houden en je duimen moet omhoog gaan wijzen,

Galopje1 schreef:Zoals hierboven al is gezegd, is zitles een goed idee. Zonder beugels rijden heeft alleen nut als je niet met je knieen gaan klemmen en dat doen veel mensen (onbewust) dan toch. Veel succes!
Tuurlijk is het wat moeilijker zonder steun onder je voeten, maar het moet wel kunnen.Romanoff schreef:@ Teske; Lichtrijden lukt je ook zonder beugels hoorTuurlijk is het wat moeilijker zonder steun onder je voeten, maar het moet wel kunnen.

Langcara schreef:Zeg eens, kan het zijn dat je zadel wat voorover ligt? Moet het aan de voorkant misschien opgevuld liggen? Het kan namelijk best aan het zadel liggen. Ga eens een keer lichtrijden en doe dan eens geen dekje onder het zadel. Kijk dan eens goed of de lepel wel goed op de rug blijft liggen en niet mee omhoog wipt. De lepel mag ook niet ín de rug komen trouwens.
Het kan ook aan het zadel liggen hoor. Ga eens een keer rijden op een ander paard met een goed aangepast zadel en kijk dan eens of je het nog doet.