Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ook al verschillende bitten geprobeerd (welke weet ik niet precies) maar bij hem is het ook een "gewoonte" geworden.. 
Sonja schreef:Als het ontspanning was, liepen ze in de wei ook wel allemaal met de tong naar buiten
Tong uit de mond is in de meeste gevallen een aanleuningsprobleem.
Sonja schreef:Moi22, sorry dat ik je tegenspreek zonder jou of je paard te kennen, maar ls mijn paard na een training bij het uitstappen haar tong naar buiten gooit, dan neem ik dat mijn trainer én mezelf kwalijk, want dan is er daarvoor toch écht iets niet goed gegaan...
Misschien dat jij die éne uitzondering hebt die echt uit ontspanning en tevredenheid met die waslap naar buiten gaat lopen, maar ik denk toch dat de kans dat hij wat anders wil vertellen iets groter is.
mika11 schreef:Op Eurosport van de week, zag ik bij het springen in London, ook 2 paarden met de tong uit de mond. Die paarden zijn daar ook bekend mee en doen dat altijd.
Maar ik kan me niet voorstellen, dat het bij die paarden door het gebit komt?
Tenminste, lijkt mij dat bij die paarden dit allemaal heel goed wordt bijgehouden?
mika11 schreef:Op Eurosport van de week, zag ik bij het springen in London, ook 2 paarden met de tong uit de mond. Die paarden zijn daar ook bekend mee en doen dat altijd.
Maar ik kan me niet voorstellen, dat het bij die paarden door het gebit komt?
Tenminste, lijkt mij dat bij die paarden dit allemaal heel goed wordt bijgehouden?
BoktLover schreef:Sorry maar ik geloof wel degelijk dat paarden als ze ontspannen zijn hun tong naar buiten kunnen steken.
Mijne doet het tijdens het rijden en ook in de paddock (als hij niks hoeft). Hij is volledig nagekeken en kliniek zegt ook dat het kan.