Geen zelfvertrouwen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kasiderambo

Geen zelfvertrouwen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 21:22

Ik weet niet of het hier goed staat ' sorry daar voor dan. '

Ik rij ongeveer van m'n 9jaar, eens een jaar niet gereden daarna terug bijna iedere week, verandering van manege's enz
daarna achter het '' manege '' beu zijn was had ik een verzorgpaardje die 'k 2x in de week reed, daar sprong ik vaak mee, maar ik ben een paar keer zwaar gevallen, weg gegaan van die pony wegen wiekend werk. ik heb daarna terug een hele tijd niet meer gereden, daarna terug gereden achter een eindje niet meer gereden ondertussen rij ik terug een hele eind niet meer, bang dat mensen me gaan uitlachen als er iets niet lukt, geen zelfvertrouwen enz voort ..

- hoe kan ik meer zelfvertouwen krijgen.
- hoe kan ik het terug voor mezelf leuk hebben.

Opbouwende commentaar aub dank :)

Anoniem

Re: Geen zelfvertrouwen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 21:24

Lekker weer op een manege gaan rijden en een fijne instructeur zoeken die je kan helpen.

kasiderambo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 21:25

Joolien schreef:
Lekker weer op een manege gaan rijden en een fijne instructeur zoeken die je kan helpen.

maneges vind ik niks meer aan. :)

nynke1122

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 21:28

Neem dan privéles

kasiderambo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 21:29

nynke1122 schreef:
Neem dan privéles

te duur .. :j
en moet ook werken + twee verzorgshetjes.

nynke1122

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 21:30

Okee, uhmm
Kan de eigenaar je misschien helpen?

kasiderambo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 21:32

nynke1122 schreef:
Okee, uhmm
Kan de eigenaar je misschien helpen?

zou niet weten hoe. :)

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 21:36

Door je les te geven denk ik

kasiderambo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 21:36

Fantast schreef:
Door je les te geven denk ik

op een shet, ? zal moeilijk gaan :)

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 22:04

Wil je überhaupt wel geholpen worden?

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 22:08

Maar hoe wil je dan weer zelfvertrouwen krijgen bij het paardrijden als je geen eigen paard/pony of verzorgpaard/-pony hebt die je kan rijden en ook niet lessen bij een manege wilt nemen? Als ik jou was, zou ik een aantal privélessen nemen bij een manege op een lekker rustig paard. Dan kan je weer wat vertrouwen krijgen in je vaardigheden als ruiter en kan je weer wat leren. Misschien kan je daarna op zoek gaan naar een verzorgpaard/-pony en daar regelmatig mee lessen als je niet op de manege wilt blijven rijden.

miekskuh86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 22:09

Ik denk dat er niks anders op zit dan les te krijgen van een goede instructeur...
Welke opties had je zelf nog in gedachten?

kasiderambo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 10:01

Quir schreef:
Wil je überhaupt wel geholpen worden?

Ja hoor, anders zou ik geen topic openen.. :')
maar ik heb niet veel mogelijkheden, ik ga werken en achter m'n werk naar de shetjes, meestal in het wiekend moet ik werken.. ;)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 10:05

Even kijken of ik het nu goed begrepen hebt. Je wil graag meer zelfvertrouwen krijgen met rijden. Een verzorgpony kan niet door weekendwerk en omdat je bang bent om uitgelachen te worden? Priveles is te duur en een manege vind je niet leuk. Dan blijft er weinig over vrees ik. Wat is er niet leuk aan maneges? Mss even wat verder weg zoeken, want er zijn vast maneges waar het wel leuk is. Al les je er maar even om je vertrouwen terug te krijgen. Je hoeft er niet eeuwig te blijven rijden. Als dat ook niks is dan vrees ik dat het bij niet rijden blijft, of mss is gaan mennen met de shetten een optie? Ook erg leuk om te doen.

kasiderambo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 10:09

capopjekop schreef:
Even kijken of ik het nu goed begrepen hebt. Je wil graag meer zelfvertrouwen krijgen met rijden. Een verzorgpony kan niet door weekendwerk en omdat je bang bent om uitgelachen te worden? Priveles is te duur en een manege vind je niet leuk. Dan blijft er weinig over vrees ik. Wat is er niet leuk aan maneges? Mss even wat verder weg zoeken, want er zijn vast maneges waar het wel leuk is. Al les je er maar even om je vertrouwen terug te krijgen. Je hoeft er niet eeuwig te blijven rijden. Als dat ook niks is dan vrees ik dat het bij niet rijden blijft, of mss is gaan mennen met de shetten een optie? Ook erg leuk om te doen.

Er zijn hier niet zoveel manege's in de buurd, mennen lijkt me ook leuk maar heb geen karretje ..

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 10:18

En heb je alle maneges al bezocht? En een karretje kun je kopen. Al heb je dan ook les nodig en iemand die je helpt met beleren.

kasiderambo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 10:26

We hebben er hier maar 3in de buurt

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 10:28

En dat is alledrie niks? Maar aan wat voor een oplossing denk je zelf dan?

SimoneUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 10:29

Ik heb dit ook gehad, tenminste.. Ik werd bang voor mn verzorgpony, ik was toen 12 ofzo en reed op een pony die de hele tijd bokte.. Omdat ik last van mn rug kreeg moest ik wel stoppen, en heb daarna een super braaf beest gevonden.. Daarmee kon ik in het bos lekker mn gang gaan :)

kasiderambo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 11:36

capopjekop schreef:

Soms overweeg ik het om helemaal te stoppen met paarden.

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 13:56

tja priveles kwam ook gelijk het eerste in me op.
is er echt geen stal in de buurt die goedkoper priveles geeft?vaak moet je heel goed zoeken, ik krijg nu voor een tientje priveles op een pensionstal daar heb ik heel lang naar moeten zoeken terwijl het eigenijk heel dichtbij huis was.

ik hoop dat je een oplossing kan vinden.

succes

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 16:50

ik denk dat je gewoon een beetje een verkeerd beeld hebt van maneges, mensen werken daar om je te helpen en hun hebben het liever leuk met hun klanten dan niet leuk.
toen ik aan het puberen was vond ik maneges ook stom (ik zeg niet dat jij nu aan het puberen bent hoor) dacht dat het alleen voor mensen was die echt niet kunnen paardrijden en niet voor de mensen die al wel 'wat' kunnen, maar dit slaat natuurlijk nergens op.

nu doe ik soms zelf vakantie werk op een manege en heb veel vriendinnen die ook op verschillende manege's lesgeven. en ik moet zeggen, bij sommigen kom ik wel eens langs.. en die maneges zijn echt tof!

ze zetten zich super in voor hun klanten.

en tuurlijk is niet elke manege hetzelfde maar als er 3 zijn en 3 zijn helemaal niks... eigelijk geloof ik dat niet zo.. ik denk echt dat je dan al met een nagative instelling aan het kijken bent.

ga er eens met een frisse blik heen en sta open voor wat ze voor je willen en kunnen doen.

succes ermee!

Jojoow1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 17:05

tja, bijna alle opties die bokkers hier geven weiger je.
nou ja, ik zou ook eerder voor de privéles gaan en het is heus niet zo duur; voor 10 euro kan het al makkelijk hoor ;p
met de shetjes mennen leek me ook een super idee .. jammer van dat karretje maar je kan er el eentje kopen?!
Groetjesss

laura123456

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 17:31

Ik snap het niet . Je wilt zelfvertrouwen in het rijden . Maar je heb t enkel 2shets en geen pony/paard waar je op kan rijden en je wilt ook niet naar een manege . Op wat zou jij dan wel willen rijden ? :)
Ik zou zelf een leuke instructie zoeken en rustig opbouwen. :))

laura123456

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 17:32

kasiderambo schreef:
capopjekop schreef:

Soms overweeg ik het om helemaal te stoppen met paarden.

Je wilt geen hulp ? en privéles te duur het is maar 10euro.
Misschien even een duidelijke uitleg geven , voor iedereen :)