Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
veel overgangen gaan maken en als hij bijna in stap terug gaat vallen, laat je hem weer snel gaan draven zo maak je hem goed scherp aan jou hulpen,
plutolover schreef:Mijn hafje is al een tijdje niet voorwaarts (eigelijk nooit echt geweest ook, maar dat kwam meer omdat hij weinig energiek voer kreeg) hij krijg nu 3x halve schep 5 granenmuslie, en 3 keer een halve plak kuil. Maar met rijden is hij niet goed aan het been, en ook niet lekker voorwaarts waardoor ik hem steeds moet aansporen.
Ik rij veel overgangen met hem, van stap naar draf, en dan van draf weer naar stap enz. En elke keer vooral van draf naar stap valt die gelijk soort van stil.
Met zweep erbij werkt ook niet, ja voor 4 passen, en dan valt die die weer terug.
Ik weet nu echt niet wat ik moet doen, wil hem graag wat energieker hebben. Maar kan er dan meer eten in proppen maar dat werkt toch niet.
.... en als ik haar een tikje geef dan wordt ze me toch nijdig hopaaah kont in de lucht en daar vlieg ik weer
MaartPaard schreef:Zo simpel is het niet, o hij valt terug dus weer zweep erbij. Dan is het rijden toch ook niet leuk?
Je moet hem juist heel erg onder zijn tempo rijden en moeilijke oefeningen vragen, wedden dat hij dan alleen maar te hard wil juist?
Van voorwaarts rijden maak je hem echt alleen maar tegenstrijdiger en slomer. Daarbij moet je goed kunnen voelen welk achterbeen wanneer naar voren gaat en áls je drijft, op het moment dat het binnenachterbeen naar voren gaat.
Storm schreef:Wat Anoeska zegt klopt, en onder het tempo rijden heeft inderdaad geen zin.
Neem een zweepje erbij, 1 keer drijven, geen reactie, een flinke tik naar voor toe. Laat je paard maar eens flink schrikken. Als hij er vandoor schiet, niet straffen! Het is juist goed dat hij even schrikt en daarna rij je hem weer naar het basistempo.
Als je dit goed volhoud, snapt je paard het binnen de korste keren. Ben je niet streng genoeg, dan zal het weinig effect geven.
MaartPaard schreef:Storm schreef:Wat Anoeska zegt klopt, en onder het tempo rijden heeft inderdaad geen zin.
Neem een zweepje erbij, 1 keer drijven, geen reactie, een flinke tik naar voor toe. Laat je paard maar eens flink schrikken. Als hij er vandoor schiet, niet straffen! Het is juist goed dat hij even schrikt en daarna rij je hem weer naar het basistempo.
Als je dit goed volhoud, snapt je paard het binnen de korste keren. Ben je niet streng genoeg, dan zal het weinig effect geven.
Als je je paard kapot wilt rijden, moet je dat vooral doen. Jullie keuze.
dior_bokt schreef:MaartPaard schreef:Als het paard soepel genoeg is en geen blokkades en dergelijke heeft, zal deze áltijd voorwaarts willen gaan!
Helemaal mee eens.