En na een half jaar zeker goed trainen en oefenen op de voorhand blijven lopen..

Ik doe veel overgangen, figuren met hem. Maar loopt toch steeds weer op de voorhand..
Ik denk dat daardoor ook de galop moeilijk bij hem wordt...
Heb vaker een kruisje gepakt zodat de achterhand ook gebruikt moet worden...
Van voren is hij voorzichtig, alleen achter tikt hij vaak aan... ook met balken tikt hij altijd met achter aan.
Enige nadeel is ook, zodra ik hem loslaat van voren is hij me de pieteweide op...
Heb vaak geprobeerd om hem los te laten en te merken wanneer hij moe is, alleen hij wordt nooit moe!!
Ik voel hem dan gaan hangen en zich proberen naar voren te trekken en gaat dan onwijs hard draven en vaak springt hij ineens in de galop aan en gaat een wedstrijdje met me houden.
Ik wil graag met hem aan de training om het allemaal te leren...
Maar hij blijft gewoon niet op een tempo lopen, en hij wordt me nu toch onwijs sterk als hij ervandoor wilt...
Ik vind het rijden zo niet meer leuk op hem...
Ik wil graag na een tijdje flink oefenen er verbetering in zien, en dat ik hem daarna lekker ontspannen met de teugels op contact kan rijden, en niet de hele tijd willen trekken en hopen dat hij luisterd en stopt....
Iemand ideeën of informatie?
Heb altijd les gehad, en ging het wel goed, alleen liep nog veel op de voorhand en ging hangen.. maar toen reed ik hem ook in het zweet zoals hij nooit eerder heeft gedaan!
Maar nu met de winter kan ik niet meer naar de les... en moet ik het even alleen doen.
mijn shet mende ik op een dubbelgebroken bitje, maar dat vond ze verschrikkelijk. Toen deed ik er een ongebroken rubber bitje in en er waren geen problemen meer