Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
tja, wat zal ik zeggen? Ik gebruik mijn paardenkennis en gezond verstand?
ongelooflijk dat die dingen nog steeds niet verboden zijn, een paard heeft wel een reden waarom die niet 'rond' blijft lopen... Een paard loopt zelf aan de teugel als jij hem goed rijd en hij daar aan toe is, je moet dit gewoon niet afdwingen. Schiet je niks mee op. 
mellanion84 schreef:Als je je paard helemaal niet rond krijgt zou ik ook niet voor een ander bit of slofteugel gaan. ik rij zelf een haflinger met een ongebroken bit en een slof, het bit omdat ze daa beter mee uit de voeten kan omdat ze ook een ongebroken bit gewend is voor de kar en een slof om tijdens het rijden te begrenzen. Dus als ze al rond loopt neem je de slof iets aan zonder dat er druk op staat om te voorkomen dat ze haar hoofd steeds eruit gooit. Maar ik ben het met alle eerder posts eens, als je het niet voor elkaar krijgt met je been gaat een teugel of bit je ook niet helpen.
saskiakefie schreef:mellanion:ongelooflijk dat die dingen nog steeds niet verboden zijn, een paard heeft wel een reden waarom die niet 'rond' blijft lopen... Een paard loopt zelf aan de teugel als jij hem goed rijd en hij daar aan toe is, je moet dit gewoon niet afdwingen. Schiet je niks mee op.