Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

TessaKaizoku schreef:@smartiej Je hebt gelijk, ik stel inderdaad best hoge eisen aan mezelf, ook met school en alles. En er is me ook verteld je moet gewoon lief zijn tegen jezelf, dat probeer ik maar ik ben ook zo snel boos op mezelf als het niet lukt.
. Bij alles wat ik niet durfde kreeg ik wat extra begeleiding en bij alles wat ik wel durfde was de bak te klein. Echt gewoon een topvent die ook nog eens gewoon goed les kon geven!
.
), bedenk dat je altijd kunt afstappen als je niet meer durft en bovenal schaam je er niet voor, accepteer dat je nu eenmaal wat angstiger bent (en daar lopen er best veel van rond) en beloon jezelf als je een keer minder bang bent geweest, hoe ieniemienie ook, elk stapje voorwaarts is er één!
Mijn instructrice gaf het inderdaad niet letterlijk aan ze leek alleen flink geirriteerd. Het is inderdaad logisch wat jij zegt ik zal proberen meer zo te denken.
Sassol schreef:Misschien is val les ook iets voor je? Daar leer je hoe je goed moet vallen zodat je zo min mogelijk blessures oploopt.
Ook zou ik inderdaad zit les nemen. Hoe beter je zit, hoe minder snel je valt.
En last but not least: niet altijd willen werken met een paard. Soms moet je ook gewoon lol hebben en even niet serieus bezig zijn. Als je daarvoor op de grond moet staan zodat je relaxed genoeg bent, ga je lekker op de grond spelletjes doen.
Het moet leuk zijn om naar de paarden te gaan
LiVetime schreef:Eén op één begeleiding is hierbij wel belangrijk.
Accepteer dat je nou eenmaal bang bent. Zolang je ertegen gaat vechten kom je niet veel verder.
Dan zal je angst sneller verdwijnen dan zodra je jezelf in een negatieve spiraal trekt. Das zó jammer!
Hoop voor je dat je een topinstructie kunt vinden!!
Niceee schreef:Misschien wordt je angst wel minder als je iedere keer op hetzelfde 'beginnerspaard' rijdt. Je kan dan vertrouwen in dit paard opbouwen en waarschijnlijk durf je dan steeds een beetje meer en wordt het rijden ook vanzelf minder eng/spannend. Misschien helpt het ook om geen dingen doen die je echt niet durft. Als je galoperen eng vindt, dan zou ik dit gewoon even een tijdje niet doen, net zolang tot je zelf het gevoel hebt dat je het wel aandurft (evt. aan de longe). Veel succes. Angst is een naar gevoel, hopelijk lukt het om dit onder controle te krijgen.
Niceee schreef:Veel succes. Angst is een naar gevoel, hopelijk lukt het om dit onder controle te krijgen.
maar het gaat je lukken!
heb dat vertouwen en dan komt het goed