Youtube filmpjes.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AxS136

Youtube filmpjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 14:20

Zoals ik al eerder in een topic heb staan, ben ik van plan een Andalusier te gaan kopen. Ik had een paard gezien waar een filmpje bij stond, en nadat filmpje te hebben gezien, klik je het volgende filmpje aan en dan weer een andere. En zo kom je bij een Spaanse show filmpjes,ik heb niet veel verstand van aan de lange teugel werken, maar ik weet wel dat dit volgend mij niet helemaal de bedoeling is!

Ik heb meerdere filmpjes gezien van andalusier's die hoge ''oefeningen'' op een onvriendelijke manier leren.

http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=zMzxh0H-vYk

Anoniem

Re: Youtube filmpjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 14:24

Schandalig dit, en dat het nog op een show is ook. Ik kan hier niet bij met mn hoofd!
Het is idd niet de bedoeling dat het zo moet.

DivaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 14:26

Je zit niet naar een paard te kijken hoor,

dit is een spaanse zaagwedstrijd :)

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 14:27

Dit valt nog mee hoor, heb veel erger in Spanje gezien.. Dit is daar nog 'diervriendelijk'.... Was in de vakantie in het zuiden van Spanje op een soort vakantiehuisje met paarden (van Engelsen) en die vertelde me dat in vele garages (!) in Spanje gewoon paarden stonden, die 1 keer per jaar naar buiten mogen op zo'n showdag... Heel sneu.. In Spanje leren ze de paarden de Spaanse pas aan door met een zweep tegen de benen aan te slaan, zodat ze die omhoog brengen. Ze leren de paarden aan de teugel te lopen door middel van een ijzeren beugel over de neusbrug met haaientanden die naar beneden staan. Komt het paard met zijn hoofd omhoog, prikken de tanden in de neusbrug. Akelig... Spaanse rijschool vind het heel normaal...

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 14:31

Als ik dat paard was had dat meiske achter me niet eens meer geleefd -:(-

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 14:33

SuzanLarissa schreef:

inderdaad!
als ik dit paard was had ik allang een flinke trap naar achter gegeven! dan had dit meisje dit niet meer kunnen doen :+

Gineke
Woonplaats: Vlakbij de Drunense Duinen, de Efteling en mijn pony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 14:33

oh bah, om misselijk van te worden....

AxS136

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 15:00

thoraklover schreef:
Dit valt nog mee hoor, heb veel erger in Spanje gezien.. Dit is daar nog 'diervriendelijk'.... Was in de vakantie in het zuiden van Spanje op een soort vakantiehuisje met paarden (van Engelsen) en die vertelde me dat in vele garages (!) in Spanje gewoon paarden stonden, die 1 keer per jaar naar buiten mogen op zo'n showdag... Heel sneu.. In Spanje leren ze de paarden de Spaanse pas aan door met een zweep tegen de benen aan te slaan, zodat ze die omhoog brengen. Ze leren de paarden aan de teugel te lopen door middel van een ijzeren beugel over de neusbrug met haaientanden die naar beneden staan. Komt het paard met zijn hoofd omhoog, prikken de tanden in de neusbrug. Akelig... Spaanse rijschool vind het heel normaal...

WAT!!!

Heb filmpje gezien, hoe ze de piaff aanleren. Paard vast zetten, tussen 2 palen, en en de plaats laten lopen... En wij maar moeilijk doen met onze op de achterhand rijden en verzamelen.

Als het paard op de beugel manier ''aan de teugel ''loopt, doet ie alleen zijn hoofd naar benden.

Als je ook ziet wat voor bit de meeste in Spanje inhebben, een dikke stang, en 1 aan de neusriem (klaptoom of hoe heet dat).

Dat meisje mag wel eens mijn paard lenen toen ze in haar jonge jaren was, 1 tik met de zweep en ze was weg.(nooit zweep gebruikt, dus ze reageerde er heel fel op) En 1 keer zagen en ze trekt je er af!! Lukt het niet met het hoofdje helpt het kontje wel.

Alle gekheid op een stokje.

Dat dat meisjes show's mag geven! Hele slechte reclame,als er een stal naam bij zou staan, zou ik er al niets meer kopen.

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 18:35

bij het kijken was ik aan het wachten wanneer het paard nu eens een goede trap naar achter zou geven, dit kan echt niet!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 18:38

Bah..zou ze achter mijn paard niet hoeven proberen, dan zou het kind gegarandeerd een hoeftattoo in d'r gezicht hebben..
Bah, misselijk dit.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 18:46

* zucht weer zon filmpje... Arm paard echt niet gezond dit.. En dan niet eens slaan... Als ik dat bij mijn paard zo zou doen.. oeioei

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 18:49

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 18:53

VRESELIJK dit.... hoe halen ze dit in hun kop %)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 18:55

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 18:56

Dan vraag je je af, bij het filmpje van de TS, waarom paarden zoveel toelaten.
Waarom ze niet een keer flink van zich aftrappen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 18:56

brighteyes85 schreef:
bij het kijken was ik aan het wachten wanneer het paard nu eens een goede trap naar achter zou geven, dit kan echt niet!

Jaaa ik ook al, als ik dat paard was geweest dan..

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 18:57

Wat verschrikkelijk om te zien. |(
Ze is gewoon aan het zagen.
Arm paard!

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 18:57

omdat hun niet anders gewend zijn, als je dit nu bij een paard bij ons gaat doen dan zullen er gevolgen komen.

x__Saartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 18:59

niet normaal, waarom laten ze dit toe?
het paard doet het ook niet met plezier (wat normaal is) zou ook niet blij zijn zouden ze zo in mijn mond zitten te zagen.

Echt zielig, stopt dit nu echt nooit ?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 19:00

Het ook het 2e filmpje gekeken,
Wat zou ik graag die mensen willen spiesen ipv die stieren..
Wat moeten onze paarden blij zijn met af en toe een keer een "FOEI" of een klein tikje op hun neus(bij wijze van )

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 19:02

een tikje op de neus, dat is gewoon dierenmishandeling hier

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 19:03

nicky_rilana schreef:
een tikje op de neus, dat is gewoon dierenmishandeling hier

Die zin snap ik even niet?

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 19:05

als je een paard in nederland op zijn hoofd slaat is het dieren misshandeling, en in het buitenland als er dus zo getrokken wordt dat mag dan gewoon

BSSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 19:05

SuzanLarissa schreef:

Volledig mee akkoord.
Tijdens het filmpje dacht ik de hele tijd; Wanneer ga je haar nu eens een rake klap geven?!
Arm paard :(.

BSSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 19:08