delerium schreef:Watvoor bit gebruik je nu voor je paard? Als je nu dubbelgebroken hebt kun je enkelgebroken of ongebroken proberen. Kijk eens of er verschil is watertrens/bustrens/D-trens/kneveltrens.
Het is een kwestie van waar de voorkeur van het paard ligt. Is dat "wriemelig" of juist stabiel, liever iets duns ivm ruimte of liever wat dikker. Is het het smakeloze van RVS dat niet bevalt of is juist het smaakje van koper/argentan/aurigan etc etc hetgeen dat niet bevalt.
Dat is de eerste checklist die je kunt afgaan. De 2e checklist is die van jezelf. Die van ontspanning, ontspanning, ontspanning. Van pijn is er nog nooit een paard ontspannen he!
Ik rij nu met dubbelgebroken bustrens, ik heb bubbelgebroken watertrens, enkel gebroken water, d, en bustrens, menbit, pelhambit, stangetje in verschillende diktes en rubber, appelbit(die werkte opzich wel maar die krijgt ze met een maand kapot), hengstenbit, africhtings bit, bitloos op verschillende manieren, en nog best een lijstje met apartere bitten.
Daarom zit ik aan deze te denken.
De ontspanning is geen probleem, maar zogauw ze aan het werk moet wil ze niks meer.
Wat is er trouwens mis met het 1e bit?
Het lijkt me helemaal niet zo streng, aangezien het compleet naar de mond kan vormen.