Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
dan is het wat moeilijker voor het paard om over te springen naar de verkeerde galop omdat het paard dan veel stelling naar binnen geeft shayen08 schreef:nee, aan de longe doet hij het ook niet. Ik ben nu heel erg bezig met haar recht te richten en goed stelling enz. Het is gewoon zo dat mijn zusje het gewoon enorm baalen vind dat ze niet kan starten daardoor. Als ze 1 winstpunt heeft gaat ze springen. Ze wil gewoon dat 1e puntje...
YOUKNOW schreef:galopperen op een voltedan is het wat moeilijker voor het paard om over te springen naar de verkeerde galop omdat het paard dan veel stelling naar binnen geeft
shayen08 schreef:Oh sorry, mijn zusje zegt nu net dat ze aan de longeerlijn wel altijd in de goede galop aan springt.
Japeloup schreef:Dat snap ik maar een jong paard zou nog niet zo scheef mogen zijn dat hij 1 galop niet kan. Hoelang is hij al onder het zadel en hoelang doet hij die galop al niet?
Hoe is de bespiering van de pony, als hij van je af loopt zakken de heupen dan evenveel, zijn de schouders evenveel bespierd (kan je mooi zien als je er op zit), als je loopt kan hij dan even makkelijk voltes links en rechtsom stappen, met de zelfde hoofd half houding etc.
Probeer met je mee te denken waar de kern van je probleem zit.
Dav schreef:shayen08 schreef:Oh sorry, mijn zusje zegt nu net dat ze aan de longeerlijn wel altijd in de goede galop aan springt.
Dan lijkt het me meer dat het in je zusje zit dat de pony niet goed aan kan springen.
Gaat ze voorover zitten?
Probeer eens extra op de houding te letten evt voor het gevoel iets achterover laten zitten.
Benen op de juiste plek en de binnenhand ook de ruimte laten geven dat de pony dat voorbeen ook naar voren kan doen.
Japeloup schreef:Dat snap ik maar een jong paard zou nog niet zo scheef mogen zijn dat hij 1 galop niet kan. .
love_shyboy schreef:Japeloup schreef:Dat snap ik maar een jong paard zou nog niet zo scheef mogen zijn dat hij 1 galop niet kan. .
Sommige paarden worden scheef geboren he?
Mijn pony ook, eerst zo scheef als een hoepel, en de galop linksom was niet te doen, steeds overspringen in de bochten (hij springt ookwel heeeel makkelijk over), maar na heeeel veel oefenen gaat het nu steeds beter.