Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
_Sim_ schreef:Is je paard altijd zo geweest of is het iets van de laatste tijd?
kekavo schreef:Heb je thuis nog meer paarden? Misschien is ze eenzaam en mist ze het gezelschap. Je zou kunnen proberen wat er gebeurt als je met een vriendin samen gaat rijden.
dieuwertje_ schreef:kekavo schreef:Heb je thuis nog meer paarden? Misschien is ze eenzaam en mist ze het gezelschap. Je zou kunnen proberen wat er gebeurt als je met een vriendin samen gaat rijden.
ik nam vaak mijn shetlander mee aan eeen lang touw..
miss helpt dat.
kekavo schreef:Ja, dat is een goed idee. Je zou dat in de bak kunnen uitproberen, oefen gewoon met rijden met een handpaard zodat je dat af en toe kan doen voor de gezelligheid.
Wat heb je thuis voor rij-mogelijkheid, hoe ziet dat eruit? Heb je een buitenbak waar je altijd in rijd? Is daar een mogelijkheid om je shettie naast te zetten als je echt lekker aan eht werk wilt? Als de shet tijdens het rijden in een weitje naast de bak kan staan zodat ze hem kan zien, is eht probleem misschien al een stuk opgelost.
Ik ken geen een paard dat zon slome donder
mischien heeft ze last van haar vacht? of voedings tekorten? loveidefix schreef:Als ze medisch gewoon in orde is en al haar tuig past goed dan is ze gewoon een luie donder![]()
Meer overgangen rijden en eens een beste tik op dr dikke billen geven haha. Vind ze spingen niet leuk?
of crossen? De meeste paarden vinden hard gaan toch best leukIk ken geen een paard dat zon slome donder
is als hoe jij joun paard aangeeftmischien heeft ze last van haar vacht? of voedings tekorten?
) springen vind ze opzich ook wel te doen , vergeleken met al die andere dingen haha. Maar inderdaad , mischien moet ik der gewoon harder aan gaan pakken . Ik was vroeger vrij hard tegen der . En ik heb het idee dat ze daardoor der lol in rijden is verloren ( ik was jong en vond niks goed wat ze deed) . Ik ben daar nu heel erg in veranderd , maar zei is denk ik der lol verloren . anneliesdj schreef:Wat voer je? Heeft je paard contact met anderen behalve de shet? Staat ze veel buiten? Hoe werd ze gehouden bij de vorige eigenaar? Heb je al eens bloed laten afnemen?
bellenadie schreef:=Ik zou ook een keer bloed laten testen.... En eventueel goed naar haar voeding kijken.... Misschien komt ze wel iets te kort!
Turdus schreef:Misschien meer afwisselen met je rijden in de bak. aantrekkelijk maken. Hoe is ze met longeren?
Of misschien kun je haar eens los laten springen. Onze fjord is ook in de bak altijd langzaam. Maar neem ik haar mee naar buiten, en we geven een beetje gas is ze bijna niet houden. Of ik nou alleen ben of samen. Moet ze in de bak meerijden ( ze rijdt ook mee in onze lessen ) Geef ik haar wel eens een handje haver, dat werkt snel bij haar!
!