Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Wikke404 schreef:de pony was toen net ingereden toen we haar hadden gekocht ze was heel mager en stond alleen maar op stal, wij waren opzoek naar een brave pony en dat was het.
ze had natuurlijk geen energie, en kracht om druk te kunnen zijn omdat ze bijna niks te eten kreeg...
wij waren opzoek naar een leuke brave pony en dat was het toen?!
eenmaal gekocht ging het de eerste weken goed totdat ze al redelijk dikker was geworden.
sindsdien was ze heel druk en vloog ze er altijd vandoor!!
Shahazai schreef:.....
Als je de wedstrijd sport in had gewild en je hebt weinig ervaring met het doorrijden van jonge paarden (dat blijkt uit de OP), waarom dan niet een 6-7 jarig, wedstrijdklaar paard kopen ipv. een jonge 3 jarige die nog doorgereden moet worden? Dat je "wedstrijd ambities" had, moest toen dan ook al wel duidelijk zijn geweest.

lageveld schreef:Shahazai schreef:.....
Als je de wedstrijd sport in had gewild en je hebt weinig ervaring met het doorrijden van jonge paarden (dat blijkt uit de OP), waarom dan niet een 6-7 jarig, wedstrijdklaar paard kopen ipv. een jonge 3 jarige die nog doorgereden moet worden? Dat je "wedstrijd ambities" had, moest toen dan ook al wel duidelijk zijn geweest.
Mensen, jullie hebben het over (op het moment van aanschaf) een 11 jarige. Misschien zaak om daar rekening mee te houden? Er zullen vast anderen bij deze beslissing betrokken zijn geweest.

Wikke404 schreef:Dankje wel, die tips die jij geeft zijn precies de dingen waar ik nu mee bezig ben!! veel overgangen rijden.
ik heb vandaag ook afgesproken dat als het over 4maanden nog niet goed gaat dat zij weg moet!! (wel een goed tehuis natuurlijk![]()
bedankt voor je tips ik heb er wat aan !!:)

Wikke404 schreef:even voor de duidenlijkheid,
ik heb 1x in de week les met zn 2en en 1x in de week privé les!!
dit gebeurd op een goede wijze door een professionele instructeur..
maar mijn vraag aan jullie is jullie ervaringen en wat jullie dan zouden doen?!
op het moment van aanschaf is het toch zielig?
zon dun paardje!
weet jij veel je mag een paardje gaat rijden en bent verkocht!!
wisten wij veel dat we beter een ander paardje met meer ervaring konden kopen?
hij is voor de koop gekeurd en alles was goed!
even voor de duidenlijkheid:
ik heb geen zin om hier afgesnauwd te worden!!
Bedankt voor alle reacties,
hopenlijk naar dit bericht iets meer duidelijkheid!!:)