Hallo allemaal
Ik rij nu ongeveer 2 jaar, en ik ga beginnen met wedstrijden, maar waar het me eigenlijk om gaat is het met sporen rijden.
Ik rij met normale dressuur lengte beugels, maar moet van mijn privé instructrise met mijn eigen pony met sporen gaan rijden.
Waarom? Omdat mijn pony niet meer reageert op zweep (door kleine kinderen die niet weten wat ze moeten doen om een paard naar voren te krijgen en dan maar gaan slaan met zweep), en voor dat ik er op reed alleen maar door die kleine kinderen is gereden, ze is 16 en dan is het moeilijk om het der af te leren. En ze loopt soms eigenwijs naar het midden van de bak. Schopjes helpen niet, en hardere schoppen ook niet. Daarom rijd ik met sporen. Maar mijn probleem is dat ik niet zomaar met mijn hak bij haar buik kom. Ze is 1.53 en ik ben 1.60. Mijn benen zijn aardig lang, dus komen onder haar buik uit. Dus moet ik mijn benen of optrekken of wat naar achteren leggen voor het 'prikje' maar sporen zijn voor de verfijning van de hulpen, maar als ik daarvoor eerst mijn benen naar achteren moet leggen, ziet het er ook niet erg netjes uit.
Help?