noura schreef:Even over dat kapotrijden...ik heb nog nooit een rechtgerichte (koersende) draver gezien, de meeste zijn zo krom als een hoepel. Als ze daar jarenlang mee koersen gaan ze naar mijn mening wel degelijk sneller stuk! En ik heb ook heel vaak gehoord "Nee hij is niet niet-rad, dat is gewoon zn loopje" sorry maar dat gaat er bij mij echt niet in!
Tuurlijk, maar dat is in elke sport zo. Maar ook bij de trainers zijn osteopaten en masseurs inmiddels bekend. Dat loopje is vaak het door elkaar gooien van de gangen. Sommige dravers zijn erg lateraal aangelegd, gooien er dan tölt doorheen of gooien draf en galop door elkaar.
Kelszz_ schreef:ja ik les ook met haar,
vandaag in de hoek aan laten springen, mevrouw springt keurig aan, maar haalt het gewoon niet tot de volgende hoek, ja ze haalt het wel maar komt dan gewoon de hoek niet door, de bocht om is gewoon iets wat haar niet wil lukken.
Gewoon rustig aan blijven trainen. Redt ze voltes wel? Ik rij in galop vaak voltes en daarna een vol rondje. In het begin is dat moeilijk en vallen ze eruit zodra je rechtuit gaat, maar dat wordt met training echt wel beter en kan je steeds een stukje verder gaan