Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
En geloof me heel veel mensen reageren hun frustraties af op hun paard, maar weinigen geven dit toe dus ik vind het heel knap dat je toe geeft dat het niet aan je pony ligt.
emilyslaluna schreef:Mijn vraag is dus, wie heeft her ook "last" van en want doe je om weer rustig te worden of van het sjagerijnig worden af te komen?
Jazeker hoor, daar heb ik ook last van en ben er zeker niet trots op maargoed. Ik ben me er bewust van en probeer zodra ik dat gevoel van frustratie op voel komen dan ook even tot tien te tellen en/of te gaan stappen aan een lang teugeltje. En inderdaad, als ik een rotdag heb gehad op het werk ga ik vaak helemaal niet rijden en alleen een beetje wandelen of grondwerken. Vaak word je tegelijkertijd met die frustratie ook harder in je handen wat niet eerlijk is tegenover je paard en dan gaat het helemaal de verkeerde kant uit. Dus even een kleine pauze inlassen is op zo'n moment helemaal geen slecht idee
Ik denk dat je echt moet kijken wat in jouw geval werkt, je hebt in ieder geval het even uitrazen met je pony als optie. Je zou ook zodra je merkt dat je boos wordt, kunnen gaan stappen met wat langere teugel om de rust weer op te zoeken. Of relativeren door je bijvoorbeeld af te vragen of het nou echt zo erg is als het even niet lukt. Ik denk dat het in ieder geval belangrijk is dat je zelf meteen kan herkennen wanneer je gefrustreerd raakt, zodat je er zelf voor kan zorgen dat je het onderschept en niet uit naar je pony toe. Probeer het los te laten voordat de frustratie te groot wordt.
Dus niet stressen, maar genieten! 
Maar inderdaad gewoon inderdaad even rustig stappen als je 't voelt aankomen. Lekker lange teugel en even 5 min. rust ofzo. Als dat niet helpt inderdaad afstappen en wellicht morgen opnieuw proberen. emilyslaluna schreef:@Mando
Ik moet minstens om de dag rijden. Ik probeer elka dag maar als ik een dag over sla dan moet de dag erna wel. Ik kan dus niet kiezen om niet te gaan, maar het is raar maar op de dagen dat ik al de hele dag sjeggie ben, dan wordt ik rustig tijdens het rijden.