Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Cavaletto schreef:Met haar neus in de hoek zetten. Dan kan ze niet weglopen. En een krukje gebruiken om op te stappen.
Nu doe ik het gewoon midden in de bak met krukje, en moet zeggen hij blijft steeds vaker stilstaan
LBLGypsyCobs schreef:Tijdens het rijden ook af en toe halt houden, af en op stappen en weer verder rijden.
Vaak is het opstappen het teken voor het paard dat het werk begint, ze moet het opstappen als onderdeel van het werk gaan zien.
Mijn ruintje deed het uit spanning en doordat ik tijdens het rijden, als de ergste spanning er af was, ook af stapte en er weer op stapte, ging hij het heel normaal vinden.
Ik kan nu met een loshangende teugel opstappen, zelfs als hij heel druk is.
Voet in de beugel = stil staan.
princesmax schreef:Ook haar steeds naar achter zetten als ze aanloopt werkt niet.

LBLGypsyCobs schreef:Het zal het probleem niet in 1x oplossen, maar als je dit consequent blijft oefenen, moet er verbetering in zitten.
Tenzij het opstijgen haar echt ongemak bezorgd, zadel wat net ietsje verschuift en daardoor zeer doet.
Maar als ik jouw verhaal zo lees, is het denk ik meer een kwestie van ongeduld, omdat ze eerder ook moeite had met halthouden onder het zadel.
)dan stap ik er een aantal keren af onder het rijden en als ze het goed doet dan beloon ik haar. wie weet helpt dit wel
princesmax schreef:@ troi: heb dit toen voor de eerste keer een uur geprobeerd maar ik zette haar slechts 3 stappen achteruit toen kon ik er eigenlijk helemaal niet meer op komen ze werd alleen maar erger hierdoor. ik ga haar nu meer stappen naar achteren zetten daar heeft ze inderdaad een hekel aan.
Tooske schreef:Mijn merrie heeft nog nooit stilgestaan en gaat dit ook nooit leren ook als ik die in de hoek zet klap ik zeker achterover. Gewoon proberen zo snel mogelijk op te stappen wat maakt het uit als ze gelijk weglopen.
Mijn merrie draaft gelijk weg moet de spanning kwijt.