maar voor de galop wil ik tijdje doorzitten en dat zo steeds afwisselen doorzitten lichtrijden zodat hij went aan het doorzitten.
maar nu is het probleem...
ik ben er bar en bar slecht in kan me rug en alles niet ontspannen zet alles vast en ga me paard in de weg zitten en ik weet niet hoe ik het goed los moet laten.
soms zitten er stukjes in dan heb ik het door en daarna zet ik weer alles vast na 2 stappen ofzo ik heb er al aantal jaren moeite mee.
heeft iemand mischien iets van tips om meer te ontspannen en mee te gaan met roi zijn beweging.
heb al geprobeert zonder zadel - met zadel zonder beugels - langere beugels - zitles.
en niets helpt
ooh ja mischien handig om te weten ik steun ook teveel op mijn beugels ik ga me dan schrap zetten in me beugels en ga dan teveel naar echteren zitten heel slecht maar ben gewoon sinds laatste half jaar erg bang geworden van roi en weet niet hoe ikzelf naast dat mijn paard ontspannen loopt ik ook ontpannen kan zijn.
p.s ik heb ook al tijdje rugklachten en problemen door klein hek ongelukje met roi waardoor ik sommige bewegingen moeilijk maak of met veel pijn.
groetjes