Ik heb mijn New Forest pony nu 1jaar. Sinds ik hem heb bokt hij tijdens het rijden. Iedere keer. Op buitenrit bokt hij ook ( dat kan natuurlijk ook door blijheid komen
). Sinds een paar weken steigerd hij nu ook. De fysio is al een paar keer bij hem geweest, maar er is niks aan de hand. Mijn moeder ( rijd Z ) heeft ook al een paar keer op hem gezeten, en de oude eigenaresse heeft er ook een paar keer opgereden. Daar probeert hij te bokken, maar zij zijn veel sterker en hebben veel meer rijervaring dan mij ( ik rij nu 6,5jaar en ben 12. ). Gister reed ik op hem, en het ging allemaal heel goed. Ineens gaat hij stil staan. Ik geef been, en hij draaid zich om, en probeert te steigeren. Ik trek hem om, en zet mijn sporen er in. Even later draait hij zich weer om, en gaat zo, 2x de lucht in. Mijn moeder was binnen en mijn vader was weg, dus ik ben er af gestapt ( weet ik, is niet goed, maar stel dat ik er straks af lag, en er gebeurde iets, dan waren mijn ouders niet in de buurt ). Toen heb ik hem heel boos in stal gezet en mijn moeder gehaald. Toen is zij meegekomen. Toen heeft zij er een bijzet aangemaakt. Toen ben ik er weer opgegaan. Toen ik er opzat wou mijn moeder even een knoop in de bijzet leggen, en toen ging hij ook omhoog. We hebben hem toen even flink op zijn flikker gegeven. Maar dit is dus al een jaar aan de gang. En dat bokken is helemaal een drama. Mijn moeder ging er een keer op( want hij was wat vervelend kwa buigen ). Toen ging hij bokken, en zo hoog dat mijn moeder er af viel. Toen is mijn pony over mijn moeder heen gelopen. Hij kon haar makkelijk ontwijken. Nu heeft ze 3 zwaar gekneusde ribben. Ook als je hem in stal wil zetten, dan draait hij zich om , en gaat ie naar je bokken, of steigeren. Mijn broertje ( van 7jaar ) kan er al niet meer mee lopen, want dan steigerd hij naar hem en hij kan er ook niet meer op, want mijn pony bokt hem er af. Ik rij hem nu maar met bijzet, maar ik zou graag willen dat hij weer normaal gaat doen. Ik heb hier geen zin meer in. We hebben al overwogen hem weg te doen, maar dan zie ik zijn lieve gezichtje, en dan hinnikt hij naar mij als ik er aan kom, en dan denk ik: Hij is toch wel een schatje. Een beetje een boefje hoort gewoon bij hem, maar wat hij nu allemaal doet, kan gewoon echt niet!!
Weten jullie raad?
Groetjes!