Maar mijn paard heeft soms een 'tik' met haar hals waar ik gewoon geen oplossing voor weet.
Vandaag met rijden ook. Rij ik rustig overgangen stap naar draf, bij de eerste 2 passen draf gaat het goed, maar daarna gaat ze met haar hoofd de lucht in, het lijkt dat ze haar bit vast pakt en gaat aan de ren. Probeer ik rustig haar weer terug te pakken, is het even weer goed en dan begint het weer.
Mijn paard is 4 jaar en ongeveer een half jaartje serieus onder het zadel.
Het probleem zit vooral in de overgang naar draf (dit is van stap>draf maar ook van galop>draf).
Omdat ik ergens weet dat het uit mij moet komen, maar ik gewoon niet merk/zie wat het is. Hoop ik dat jullie me misschien kunnen helpen.
Ik ben al aan 'trainen' om beter rechtop te zitten.
Soms heb ik teveel druk op de teugels. Dan zeg ik weer tegen mezelf: los laten en even met lange teugels rijden. Maar zelfs dan blijft ze het doen.
Paard is kort geleden nog naar tandarts geweest en niets in haar mond gevonden.
Zadel is ook pas geleden nagekeken.
Merk ook dat het niet uitmaakt welke kant ik op rij.
Dus het is niet specifiek erger links of rechts om.
Wanneer ik gewoon blijf doorrijden als ze dat doet en veel bochtjes ga rijden (kleine of grote voltes) dan loopt ze weer lekker ontspannen en over de rug, maar zodra ik de lange lijnen rij in de bak, gaat ze weer met haar hoofd omhoog. Het is voornamelijk bij overgangen. Maar soms ook als ze wat voltes heeft gedraafd en daarna weer op de rechte lijn ga.
Ik heb hier 3 foto's waarop het duidelijk te zien is hoe het paard loopt. Ze zijn helaas niet super scherp en ook wat van verder af (was op mijn eerste oefenwedstrijd laatst en toen paar familieleden die wat foto's maakten:))
Bedankt alvast voor de hulp. Hoop dat ik dankzij jullie misschien iets kan vinden om dit op te lossen.
Natuurlijk ga ik met mijn instructrice er ook hard aan werken. Maar hoe meer mensen er naar kijken, misschien hoe beter de oplossing is

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-XYSSYXJD.jpg