Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
runningkawa schreef:Miischien heeft ze wel helemaal geen conditie en is ze gewoon moe?
Ik hou het ook niet vol om ineens 20 minuten te gaan rennen
Dus ik zou beginnen met veel stappen en maar een paar rondjes draf op iedere hand en meer nog niet.
Shiloh"]
[quote="runningkawa schreef:Miischien heeft ze wel helemaal geen conditie en is ze gewoon moe?
Ik hou het ook niet vol om ineens 20 minuten te gaan rennen
Dus ik zou beginnen met veel stappen en maar een paar rondjes draf op iedere hand en meer nog niet.

. Maar waarvoor zou ze pas na 10 minuten opeens ergens bang voor zijn? Uit dit stilstaan maak ik echter niet op dat het komt doordat ze ergens bang voor is.
Tenminste in het weiland staat ze ook bijna alleen maar stil en klein beetje stappen naar de voerbak. 
dan geef je weer been evt. weer bevestigen met een tik.
(alleen wanneer ik ho zeg is het gelijk boem stil dus moet daar nog aan wekren ook) Ik was al helemaal blij. Daarna kon ik haat zo weer in draf krijgen
het was nu been, beetje aanmoediging, een klein tikje erna en toen zat ze in draf! En dan een vlotte draf!

).Apple schreef:Vriendin van mij heeft vorig jaar ook een Tinker vers uit Ierland gekocht. Paard was zadelmak maar snapte verder niets.
Rijden in de bak was een drama en het was al heel wat als er 1 rondje draf uit kwam. Paard snapte de hulpen niet en zag ook niet echt het nut in van rijden in de bak. Ook had ze eigenlijk geen conditie.
probeer eens in de piste ''vreemde '' dingen te leggen, paraplus ballen zeilen, of es een sprongetje te maken( heel laag zodat ze er desnoods in stap kan overspringen, misschien dat ze dat wel leuk vind( en dat je nog een goede springer vind) en je kan buiten ev in het bos gaan rijden en daar dressuur oefeningen aanleren ofzo,...
Lijkt me wel handig asls ze eindelijk buiten in draf of misschien zelfs galop zit ze nog bestuurbaar is (nu moeten we daar ged aan werken) en dat ze snat dat ze ook nog kan stoppen.
Daarom nu nog wel even in de bak maar we gaan ook ala an de longeerlijn naar buiten (nu 2 keer gedaan)