Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

ship schreef:schudden na een flinke rit zou ik zeggen jeuk van zweet? vliegen? doet ze dit ook op stal en in het land of daar niet? anders zou ik zeggen allergie mijn paard doet het zowel rijden als op het land en op stal die heeft er een spuit voor gehad tegen allergie en wonderlijk ze schud niet meer.

__denise schreef:Pollenallergie?
In de hals/rug iets niet lekker?
?ymke1996 schreef:__denise schreef:Pollenallergie?
Mijn pony doet het vooral op de terugweg van buitenrit, op de heenweg eigenlijk helemaal niet. Ook in de bak vaak alleen met uitstappen. Voor de rest nergens problemen mee, dus pollenallergie lijkt me niet, daar zou het paard dan toch meer last van moeten hebben? En als er iets in de hals/rug niet lekker zit, zou je dat toch ook wel meer moeten merken, lijkt me? Of zeg ik nu iets stoms
Ik zat er ook aan te denken dat het misschien jeuk is, van het zweet dat ze op het hoofd hebben na het rijden?

kruumeltje schreef:Bij die van mij is het eigenlijk net zoals bij die van jou denk ik,
maar er zit nooit echt zweet op haar hals, dus ik weet het ook niet :S
kruumeltje schreef:__denise schreef:Pollenallergie?
wat zijn de andere symphtonen van pollenallergie?
naast het schudden doet ze niks geks, ze loopt voorderest gewoon lekker enzo.
ymke1996 schreef:kruumeltje schreef:Bij die van mij is het eigenlijk net zoals bij die van jou denk ik,
maar er zit nooit echt zweet op haar hals, dus ik weet het ook niet :S
__denise schreef:Weet ik zo niet precies, op Bokt staat er al wel heel veel over.
Mijn bijrijdpony heef het buiten ook. Ze schudt dan heel snel en kort zegmaar, gaat door het hele lijf heen (zo voelt het). Wij gebruiken af en toe een pollennetje en dit houdt het meerendeels wel tegen.

.ymke1996 schreef:kruumeltje, je geeft aan dat je pony het eigenlijk alleen doet op de terugweg van buitenrit, verder geen problemen als ik het zo lees, dan ga ik ook niet vanuit dat het een lichamelijk probleem is.
Heb hier precies het zelfde als wat jij beschrijft en ik denk dat het toch echt jeuk/vliegjes/vermoeidheid is hoor.