Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
MarkusHaifa1 schreef:stef schreef:Aan de teugel lopen is geen kunstje, maar een gevolg van ontspanning
Ja daarom heb ik dus ook geprobeerd om hem in halt te Laten ontspannen? dat stond in mijn topic? Maar goed, dat besef ik. Maar hoe kan ik ervoor zorgen dat hij in stap,draf en galop WEL ontspant?
Johanna59 schreef:Misschien kan jij er niet genoeg voor rijden?
Daarom helemaal geen hulpteugels gebruiken.
Een paard herscholen is iets voor deskundigen.
En duurt ook langer dan de tijd, dat hij er op rijden mag.
Niet mee gaan worstelen dus, en het paard net zo rijden als zijn eigenaresse.
want de eigenaresse rijdt hem en hij leert daarbij niet zijn rug te gebruiken en soepel te worden. Misschien doet TS het wel heel goed met deze tip (en wat is er nou mis met voltes/slangevoltes/buigen/overgangen, dat kan nooit kwaad.) en kan zij de eigenaresse nog een handje helpen zometeen. zorro schreef:Is er niet iets anders aan de hand? Dan het paard bijvoorbeeld vast zit in de rug of nek, een niet passend zadel draagt?
Van de andere kant kun je je ook afvragen hoe kundig de eigenaresse is (gezien de wilde verhalen die ze verteld..) en of het dier wel goed is ingereden en word gereden. Ik ken genoeg mensen die heel goed kunnen rijden maar geen paard inrijden omdat ze dat niet kunnen. Ik ken ook genoeg mensen die een goed ingereden paard niet goed kunnen rijden en dat het daardoor ergens mis gaat.
MarkusHaifa1 schreef:Nou, ik kan heus wel rijden hoor! Ik heb nog maar 7 keerop dat paard gereden!
MarkusHaifa1 schreef:Nou, ik kan heus wel rijden hoor! Ik heb nog maar 7 keerop dat paard gereden!
MarkusHaifa1 schreef:geerke schreef:wat is jou idee van een paard aan de teugel rijden?
Ik zie dat je 13 bent....
Dat het paard onder je ontspant en nageeflijk wordt.

) om het paard beter te kunnen rijden! Kan hij alleen maar beter van worden. Tempus schreef:MarkusHaifa1 schreef:Nou, ik kan heus wel rijden hoor! Ik heb nog maar 7 keerop dat paard gereden!
Bedoelen maar omdat je zelf niet weet hoe je het moet oplossen. Als er zich dan een ander ' probleem' aandient of het lukt niet met deze tips wat dan?
Een paard herscholen is idd niet makkelijk.
edit in je OP staat dat de eigenaresse je gevraagd heeft of je het paar kan bijschaven. Als je zelf niet weet hoe en wat is dit ook moeilijk, omdat alles vaak niet volgens het boekje gaat ( alle bij mijn paarden toch). Hoe je rijdt weet ik niet, maar omdat je een topic opent met deze vraag zegt me dat je geen ervaring hebt met dit.
Maar veel succes ermee