Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Quir schreef:inderdaad binnen door zetten, Is hij het niet toevallig gaan doen na dat hij bij de smid geweest is? En dus misschien (onbewust) buiten over gezet is?
Ik geloof niet zo van het overbelasten. M1/M2 is geen enorme belasting of er moet op een degelijk verkeerde manier getraind worden.
Zal de smid snel langs laten komen en vragen of hij het paard binnen door kan zetten. Dan kijken of het nog steeds gebeurt of dat het dan weg is.
ZusJacobs schreef:Quir schreef:inderdaad binnen door zetten, Is hij het niet toevallig gaan doen na dat hij bij de smid geweest is? En dus misschien (onbewust) buiten over gezet is?
Ik geloof niet zo van het overbelasten. M1/M2 is geen enorme belasting of er moet op een degelijk verkeerde manier getraind worden.
Zal de smid snel langs laten komen en vragen of hij het paard binnen door kan zetten. Dan kijken of het nog steeds gebeurt of dat het dan weg is.
M1/M2 is best een belasting als het paard er nog helemaal niet klaar voor is, veel mensen gaan te ver dan het paard eigenlijk nog aankan. Denk dat dit ook zo'n gevalletje is geweest. En volgens mij is het iets wat er langzaam in sluipt omdat een paard slecht aangeeft wanneer het teveel is en wanneer niet..
Quir schreef:ZusJacobs schreef:
M1/M2 is best een belasting als het paard er nog helemaal niet klaar voor is, veel mensen gaan te ver dan het paard eigenlijk nog aankan. Denk dat dit ook zo'n gevalletje is geweest. En volgens mij is het iets wat er langzaam in sluipt omdat een paard slecht aangeeft wanneer het teveel is en wanneer niet..
Precies wat ik zeg, dat er op een degelijk verkeerde manier getraind wordt... Bij een dier wat correct getraind wordt, is M echt geen belasting...
ZusJacobs schreef:Quir schreef:
Precies wat ik zeg, dat er op een degelijk verkeerde manier getraind wordt... Bij een dier wat correct getraind wordt, is M echt geen belasting...
Hoeft niet meteen te betekenen dat er verkeerd getraind word, kan best zijn dat Ts het in de training geen eens gemerkt heeft (paarden zijn ijzerhard als het om zichzelf gaat) en het er gewoon langzaam aan ingeslopen is.. Is nu verleden tijd, gelukkig ziet de Ts het in en wil er graag iets aan doen.