Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

_NaNe_ schreef:Sinds twee weken geleden ben ik begonnen met het oefenen van veel stellingen en zijgangen met als doel hem te 'gymnastiseren', spieren te ontwikkelen.
Misschien ben ik iets te fanatiek geweest, alhoewel ik hem echt niet zo hard heb laten werken.
A_man schreef:nee maar laten we eerlijk zijn, de meeste maneges lopen de paarden rondjes achter elkaar aan, nauwelijks stelling ect.
als het paard nu opeens rugspieren moet gebruiken kan ik me best voorstellen dat die last heeft.
mn paard heeft 2maanden stil gestaan ivm blessure en is nu weer zo stijf alsof ik een blok beton onder me heb, puur opbouwen weer spieren weer losmaken ect.
_NaNe_ schreef:Heb ondertussen wat onderzoek gedaan op internet. Het is ook zo dat, voor hij echt stijf werd, altijd een hele tijd opwarming nodig had, na een galopje loopt hij altijd veel beter. Volgens wat ik op internet las zou het artrose kunnen zijn. Zou dat ook te maken kunnen hebben met dat nu opeens erg stijf te zijn?
Ik vrees dat ik er best zo snel mogelijk een DA bijhaal :-(
_NaNe_ schreef:Ik heb hem klinisch laten keuren, de da zei dat er wat vocht in de benen zat en dat hij niet 100% regelmatig loopt maar er was geen echte reden om hem af te keuren.
Op maandag is de manege gesloten. We kunnen er niet in dus kon ik hem ook geen beweging geven :s Maar hij staat er al lang dus ik zou het vreemd vinden dat da nu plots dan een probleem geeft.
Het topic over het gras is erg interessant maar denk niet dat het daar aan licht want hij staat nooit lang op de wei, en de weide is zo kaal als maar zijn kan....
Ik hoop dat ik dan inderdaad mij niet teveel zorgen moet maken. Ik ga nu naar hem toe. Hopelijk is het al wat beter.
bedankt voor de reacties tot zover.
Als er iemand nog wil reageren, ga uw gang