Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Apple schreef:Ik zou zelf niet snel naar een slof grijpen om buiten te rijden. Op buitenrit vraag ik ook niet van een paard om continue nageeflijk te lopen, ze mogen best een beetje rondkijken.

SUCCES! MelanieB schreef:Apple schreef:Ik zou zelf niet snel naar een slof grijpen om buiten te rijden. Op buitenrit vraag ik ook niet van een paard om continue nageeflijk te lopen, ze mogen best een beetje rondkijken.
Een slof associeren met aan de teugel rijden dan gebruik je imo de slof niet goed..
Ik heb m eraan als meer als rem/noodrem, pony mag hoofd naar voren kijken, maar gaat ze klieren en rennerig doen pak ik de slof even wat strakker tot ze weer rustig is en dan weer los. Een slof dient ook wel als martingaal eigs, maar toch net even scherper als echt vervelend word.
Veroontje_P schreef:Ik zou nooit voor een slof kiezen, zeker niet om de reden die jij aangeeft. Je paard zit in een houding "getrokken" en dat je wil je niet!
Kies eerder voor Thiedeman of Martingaal, werkt allbei prima en kan je de teugels nog gewoon laten vieren om hals te strekken e.d. Werkt alleen op t moment dat z'n hoofd de lucht in gaat!
En zoals eerder aangegeven, het zijn HULP-teugels dus t meest bereik je gewoon door t paard gecontroleerd en ontspannen (proberen) te rijden...SUCCES!
Je hebt de slof al snel te strak zonder dat je het doorhebt. Ik raad dat je echt af!
)karel162 schreef:waarom nageeflijk op een buitenrit, laat dat dier toch lekker kijken. Controle zit hem niet in de kop naar benenden