Even in het kort.
Tjark was 4 in mei 2010 en toen ik hem kreeg eerst laten castreren. vervolgens betuigd en in de zomer hulp gezocht bij het inrijden. Dat ging niet naar wens, de hulp die mij kwam helpen maakte mij alsmaar banger.. Toen vond ik Nanda en vanaf de 1e x zat ik er zelf op. Omdat mijn rijkunst niet zo geweldig is rijd zij hem eerst en aansluitend ik. Echter zijn we nu aan het galoperen toe, Niets van Tjark die doet het geweldig en exact wat ik zeg, dus ook galoperen. De 1e x veertien dagen geleden ging het echt super, viel me niet tegen, alleen daarna lukt het niet meer. Als ik aan galopeer, valt mijn beugel uit, val ik voorover. het ligt dus aan mij, en ik moet opletten dat de angst het niet overwint. Poeh, dit is er uit....
Het komt vast goed want ik wil het heel graag , maar iemand die dit ook kent nog tips?
Ik kocht een hengst van 4 jaar oud, liet die castreren. Hij moest nog wel doorgereden worden. Alleen had ik 1 probleem, angst om te galopperen. Nu ging het de 1e paar keren goed, tot mijn paard er een keer hard vandoor ging in de bak. Daar werd m'n angst niet minder om.