Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
angelzambezi schreef:Bedankt allemaal! ga het morgen proberen! het moet gewoon goed komen

Asmara schreef:dat had ik eerst ook, als ik stilstond wou ze niet meer vooruit. Gewoon echt de HELE tijd overgangen rijden, echt heeeel veel.
en ik heb geleerd, aanknijpen --> geen reactie ---> schopje ---> geen reactie ---> schop, als ze dan nog niet reageren moet je echt proberen je paard 'doormidden' te trappen.
succes
xxxx'

petitparis schreef:Misschien dat asmara's post "bruut" overkomt, maar zo heb ik het toch ook geleerd
eerst kuit aanspannen, indien geen reactie, iets sterkere hulp (hak lichtjes duwen) en indien er dan nog geen reactie komt of een tik met de zweep of eens serieus met je hakken inkomen.
Je paard moet reactie vertonen op je hulp indien dit niet het geval is, kan je nooit overgangen rijden...
Als mijn paard een beetje "lui" is en mijn been negeert, hoef ik maar 1 keer sterk in te komen met mijn been en ze reageert zelfs op het aantrekken van mijn zit om een overgang te maken.