Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

lilly_s18 schreef:ik zou graag binnekort mijn 3jarige merrie willen leren om bitloos te rijden maar heeft iemand hier veel ervaring mee bv wat moet een paard zijn eigenschappen zijn om dit makkelijk te leren? moeten ze van nature rustig zijn? en hoe ze hierop kunnen reagere? of 3 a 4 jaar te jong om dat te leren?
JoviBan schreef:lilly_s18 schreef:ik zou graag binnekort mijn 3jarige merrie willen leren om bitloos te rijden maar heeft iemand hier veel ervaring mee bv wat moet een paard zijn eigenschappen zijn om dit makkelijk te leren? moeten ze van nature rustig zijn? en hoe ze hierop kunnen reagere? of 3 a 4 jaar te jong om dat te leren?
Een paard hoeft dit niet te leren en hoeft er ook niet bepaalde eigenschappen voor te hebben.
Op deze jonge leeftijd is bitloos sowieso veel beter dan een bit, vanwege de enorme gevoeligheid van mond en kaken vanwege het wisselen.
ps: ik vind dat je paard wel te jong is om nu al mee te rijden (3 jaar èn al ingereden), maar dat terzijde.
Shahazai schreef:Waarom rijd je je paard in de pruts als je gewoon alleen maar buiten rijd en jij en je paardje lekker ontspannen?

aeolusnr1 schreef:Een paard is echt niet gebouwd om een ruiter te dragen, een paard "elk paard dus" loopt van nature eigenlijk voor 60% op zijn voorhand en 40% op de achterhand, wanneer er nu een ruiter op komt te zitten dan vergroot dt het percentage op de voorhand.
.
Die wil echt wel werken
ze houdt gewoon niet van bitten, nu, dat recht heeft ze he
Yamcha schreef:Ik hoef bitloos alleen mijn handen maar even te sluiten en me lang te maken en dan staat ze stil. En de merrie draaft liever dan ze stapt, en galoppeert liever dan ze draaftDie wil echt wel werken
ze houdt gewoon niet van bitten, nu, dat recht heeft ze he