Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
, het kost namenlijk niet veel moeite om als een aardappelzak op een nog niet goed losgereden paard te gaan zitten en deze in de krul te trekken
, waar vervolgens de naam aan de teugel lopen aan word gegeven
, hiermee word eigenlijk bedoeld, kop tussen zijn benen }> , nek breken
, en verder nix
.
, maakt niet uit ~~}> , zijn hoofd hangt toch over de grond 
. Ik heb gewoon geleerd dat je pas door mag gaan zitten als je paard goed los is, vroeger was het vaak zelfs dat je pas na een half uur door mocht gaan zitten. Daar maakten ze dan wel eens uitzonderingen hoor, als ze zagen dat het zo goed ging dat het wel iets eerder kon.
) blijf ik dus doorzitten en dan loopt ze gemakkelijker nageeflijker, ook grotendeels omdat ik niet naar voor hang.
dan aan het paard. Punt is gewoon dat de meeste paarden rustiger lopen als ze nageefelijk gereden worden, hun rug dus rustiger bewegen en dan is doorzitten niet anders dan gewoon blijven zitten. Als je paard onrustiger loopt (wat de meeste paarden doen met losrijden) is het gewoon een stuk moeilijker om door te zitten ( omdat je veel meer moet meebewegen) en dan ga je lopen shaken wat niet echt comfi is (voor jou en het paard...) maar het is gewoon een kwestie van oefenen en soepel genoeg worden om mee te bewegen.
, hij is een beetje sloeber, maar wordt al een stuk beter.