Ik heb een pony en die heet Naomi, ik heb haar nu 2 jaar en zei is zelf 12 jaartjes jong. Ze is een heel lief paardje als je het zo bekijkt met die oogjes en dan die leuke oortjes zo naar voren.
Maar onder het rijden is het een ramp!
Ze is ontzettend aan het trekken op links, als ik rij dan heb ik mijn handen naast elkaar en dan heb ik heel erg veel druk op links. Door die druk kan ik niet lekker ontspannen zitten/rijden. Ik had altijd al een idee dat het kwam door het nieuwe hoofdstel die ze heeft maar die zit verder goed, ik heb mijn instructrice er na laten kijken. Toen hebben we haar maar ringetjes om het bit gedaan want ik ging eerst altijd terug trekken dus het bit was helemaal verschoven in haar mond. Ik had verder geen reactie daar weer op het ging maar door! Ik heb het hoofdstel dus ongeveer nu 2 maand er daarbij is het begonnen. Ik dacht eerst ook misschien zit ze wel vast op links want daar heb ik dus een instructrice ook naar laten kijken Naomi haar linker spier in haar rug is korter dan haar rechter dat kun je zien omdat het zadel altijd scheef zit en daardoor zit ik ok scheef. Omdat ik het echt lastig vind om met dit probleem om tegaan is mijn gedrag nog al k.u.t de laatste tijd, ik ben heel erg aggresief tegen over ouderss, vrienden, gewoon iedereen. Ik maar veel ruzie en als iets niet wil flip ik helemaal!
Want ik ben nu al zo'n 2 maand bezig met dit probleem, ik heb ook al veel mensen gevraagt wat ik moest doen. Met mijn instructrice ben ik er mee bezig geweest en nu begint mijn geduld toch echt een beetje op te raken. Ik vind het paardrijden niet echt leuk meer worden door dit.
En dat vind ik heel stom van mezelf want ik vind paarden echt geweldig!! En ben zo blij met mijn pony. Maar ik vind gewoon dat sterke oplinks niet meer fijn worden. En ze word met de dag sterker en mijn instructrice zegt ook van 'ja je moet niet tegen links gaan trekken maar eigenlijk wat los laten, natuurlijk nog wel contact houden'. Daar ben ik ook heel erg mee aan het oefen maar dan heb ik nog een probleem ik heb een soort tik op mijn linker schouder, als ik aan het rijden ben dan ga ik daar een soort van mee naar voren (je moet het zien als je aan het trekken bent met je vuist en dan neem je jou hele arm mee en gaat zo heen, weer, heen , weer) ik dacht zelf dat dat ook het probleem kon zijn maar ik weet het echt niet meer.Ik dacht vanmiddag nog ik ga even lekker rijden maar, ik zat een kwartiertje op mijn pony en had er al geen zin meer in, ze begon meteen al weer heel erg op links en ik probeerde het eerst wel maar toen dacht ik ook van ik ben al zo vaak bezig met dit eruit te krijgen maar het wil niet. Ik dacht dus misschien kan ik een osteopaat er bij halen maar ik weet ook niet of dat wel moet ?
Ik hoop dat jullie mijn verhaal een beetje snappen en begrijpen wat ik bedoel, want ik zit er wel mee en familie en vrienden die hebben ook last van mijn aggresiefe gedrag.
En zelf word ik er ook ziek van. Ik slaap namelijk 's nachts ook bijna niet en mijn huiswerk gaat ook achteruit. Heel veel bokkers zullen nu wel denken 'jeetje wat snelt zij zich aan, ik ken nog wel mensen die het erger hebben' maar bokkers ik wil het graag kwijt en ik hoop dat jullie mijn tips kunnen geven met het rijden hoe ik dat linkse probleem kan oplossen, want ze is 2 weken geleden ook al naar de tanddarts geweest.
Als jullie reageren zou ik het fijn vinden dat jullie mij het niet kwalijk nemen als ik wat bot of boos reageer, ik heb wel in het verhaal vertelt waarom.
BEDANKT!
Ik ga over de Osteo even hebbn met mijn ouders bedankt!
(klinkt heel makkelijk allemaal, is het zeker niet, maar je zult het denk ik toch moeten proberen!)