Ik heb niet veel geduld.
ALs mijn pony iets niet goed doet word ik meteen heel erg boos.
Ik weet dan zelf ook wel dat dat niet goed is maar dat gaat eigenlijk vanzelf.
Daarna heb ik er weer heel veel spijt van
WAt kan ik hieraan doen?
Groetjes
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Niceee schreef:Even gas terug nemen en je paard een paar rondjes aan de lange teugel laten stappen, zodat jij even stoom kan afblazen zonder dit af te reageren op je paard. Als je afgekoeld bent weer vol goede moed (dus niet met een negatieve insteek) het nog eens proberen. Niet teveel vragen, maar elk klein stapje in de goede richting uitbundig belonen. En altijd onthouden dat de fout waarschijnlijk bij je zelf ligt en niet bij je paard, dat helpt ook.
Akke_sSpring schreef:Als ik een pesthumeur heb ga ik uberhaupt niets met mijn paard doen, hooguit even los gooien.
Wat schijnt te helpen is dat als je boos bent klem je waarschijnlijk je kaken op elkaar, als je dit gevoel gaat (h)erkennen kun je je kaken weer ontspannen en verdwijnt ook je boosheid. Proberen waard??
Akke_sSpring schreef:Als ik een pesthumeur heb ga ik uberhaupt niets met mijn paard doen, hooguit even los gooien.
Wat schijnt te helpen is dat als je boos bent klem je waarschijnlijk je kaken op elkaar, als je dit gevoel gaat (h)erkennen kun je je kaken weer ontspannen en verdwijnt ook je boosheid. Proberen waard??
dan krijgt je irritatie namelijk een soort humoristische draai en probeer dan ook dan een beetje vast te houden. Dan gaat het een x fout en dan moet je gewoon denken: hoppa, daar gaan we weer, helaas pindakaas pony, we doen het gewoon nog een keertje
misschien dat je dan iets vrolijker ermee omgaat en ook weer wat vrolijker erop zit, wat je meteen ook uitstraalt naar je pony! En dan wel streng en duidelijk zijn als hij iets doet wat echt niet kan!
.
. anneliesdj schreef:Je moet er niet vanuit gaan dat je paard doet wat je van hem vraagt, waarom zou hij dat doen?
Als je je bedenkt dat alles wat je paardje voor je doet een kado'tje is, dat het dus bijzonder is dat hij het wel doet, dan benader je het heel anders.
Een paard is geen mens, je paard doet zomaar wat voor je, hij heeft er zelf vaak helemaal niets aan, dat is toch heel bijzonder? Daar moet je juist heel blij mee zijn en het niet vreemd vinden als hij niet luisterd, dat is eigenlijk juist logischer voor hem.