Ik heb zelf een tuigpaardmerrie van 11 jaar oud, vroeger altijd zelf bereden maar na zo links en rechts wat problemen 2 jaar niet gereden.
Het is een leuk paard voor de kar, maar onder het zadel vindt ze er weinig aan heb ik het idee.. Zowel dressuurmatig als buitenrijden. Ik heb het al een paar keer meegemaakt dat ze me eraf gooide buiten en zelf terug naar stal rende, levensgevaarlijk natuurlijk want mevrouw moet een paar behoorlijk drukke wegen oversteken. Dus naar buiten gaan we niet meer alleen. Maar ook in de bak vertoont ze kuren, zoeken naar dingen om van te schrikken en er keihard bokkend vandoor vliegen. Iemand misschien enig idee hoe ik dit kan verhelpen?
Ook zou ik haar graag wat vlakker laten lopen ipv dat ze zo hoog opgooit (nu weet ik wel dat je dat er never uit zal krijgen, hoeft ook niet maar wat minder zou errug fijn zijn aangezien ik nogal korte beentjes heb en af en toe bijna gelanceerd wordt
haha) Iemand die me misschien kan helpen?
PS: oja, even vergeten erbij te vermelden maar de tandarts en dierenarts zijn beide geweest om te kijken of het niet een andere oorzaak heeft maar beiden zeggen dat er niets aan de hand is en dat het gewoon een gezond paard is.
En verder op stal en voor de kar is het ook zo een vreselijk lief paard!

Als het mogelijk zou zijn zou ik het al veel eerder gedaan hebben, beter voor paard en ook voor mij want zo blijven aanmodderen is 10x niks.