Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Volgens mij een kwestie van oefenen. laat iemand haar vast houden, of zet haar klem tegen de muur/ in de hoek.
Het gedrag hield wel stand en ze doet het nu nog steeds bij haar eigenaresse (en als er eens iemand anders op rijdt, dan bij die persoon waarschijnlijk ook), maar als je het consequent vol blijft houden dan zal het vast wel (bijna helemaal) verdwijnen.
ladyratina schreef:Mijn paard deed dit toen ik haar net had ook altijd. Af en toe doet ze het nog wel eens. Mijn instructeur heeft me geleerd haar een meter of tien achterwaarts door de rijbaan te duwen in stap. Daarna zet ik haar terug op de plek waar we begonnen en dan kan ik zonder problemen opstappen waarna ik haar beloon omdat ze dan wel netjes blijft staan. Dan is het ook gelijk weer paar weken over.
StillAngel schreef:Zet je paard stil en als hij gaat lopen stap je niet meer op maar zet je hem weer stil, zo ga je de hele tijd door en geeft hij het vanzelf wel een keer op!
vera1234 schreef:Zet je paard stil en als hij gaat lopen stap je niet meer op maar zet je hem weer stil, zo ga je de hele tijd door en geeft hij het vanzelf wel een keer op!
maar tijdens mijn vakantie was mijn instructrice hier niet zo gecharmeerd van. Even volhouden en probleem lost zich vrij snel op. Daarna wel consequent BLIJVEN!!
justdjen schreef:vera1234 schreef:Zet je paard stil en als hij gaat lopen stap je niet meer op maar zet je hem weer stil, zo ga je de hele tijd door en geeft hij het vanzelf wel een keer op!
Idd..same here! Opvoedingsfoutje van mijmaar tijdens mijn vakantie was mijn instructrice hier niet zo gecharmeerd van. Even volhouden en probleem lost zich vrij snel op. Daarna wel consequent BLIJVEN!!
En ik heb al een krukje
Rumpleteaser schreef:StillAngel schreef:Zet je paard stil en als hij gaat lopen stap je niet meer op maar zet je hem weer stil, zo ga je de hele tijd door en geeft hij het vanzelf wel een keer op!
Naar mijn mening beloon je het paard op deze manier juist voor het weglopen. Immers; je zet hem stil (geeft rust) en stapt niet op. Dit lijkt mij
dus juist averechts werken. Maar goed; ik lees bij een paar andere dat dit wel werkt.