Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ik rijdt hem met een enkelgebroken bustrens.
Hou verder vooral veel afwisseling tijdens je trainingen. Veel figuren rijden zorgt ook dat hij alerter wordt. Succes!
sorry 

Hij reageert wél op de commando's als hij langzamer mag, moet hij harder is er bijna geen reactie. CalvinenGino schreef:precies hoe Malenka zegt, alleen zou ik de stemhulp niet doen.
dus bijvoorbeeld gaan halthouden, kuitdruk geven, reageert die niet iets meer, reageert hij weer niet dan schop je hem (eventueel met tik zweep).
Reageert die? belonen! Maakt niet uit hoe hij en naar voor gaat en of dit in stap draf of galop. jij vraagt om naar voor doet hij dit? belonen (naar voor is wel naar voor en niet van ik ga een rustig in stap)
dan binnen de halve volte weer terug naar halt, (zoveel mogelijk op zit) en dan weer opnieuw. doe dit een 10 keer, telken als hij naar voor gaat belonen en als hij op je zit naar halt gaat ook weer belonen.
daarna weer even lange teugel stappen.. Dan weer opnieuw oppakken, uiteindelijk gaat hij steeds sneller reageren op je eerste kuitdruk.
Probleem had ik met de mijne (3,5 jarige) ook. Op dezelfde manier gedaan zoals ik het hierboven uitleg.
Ik heb afgelopen woensdag dit advies van mijn instructeur gekregen, dezelfde oefenening ook donderdag en vrijdag gedaan. Van het weekend had hij vrij. Ik stap maandag op en hij begreep nog precies wat de bedoeling was.
suc6
Yvet_90 schreef:Probeer anders eens pavo sportsfit. Daar gaan bijna alle paarden beter van lopen en als hij wat meer energie heeft, misschien dat je daar dan gebruik van kan maken.
Shaartje1991 schreef:Laura: bedankt voor je antwoord, helaas geeft hij ook niks om de zweepHij reageert wél op de commando's als hij langzamer mag, moet hij harder is er bijna geen reactie.
Op buitenrit leg je je benen aan en dan zit je al in galop. MiniMouse schreef:1 van eerste vragen die ik stel als een paard bij mij in training komt is: Hoveel voer stop je er in?
Shaartje1991 schreef:Yvet_90 schreef:Probeer anders eens pavo sportsfit. Daar gaan bijna alle paarden beter van lopen en als hij wat meer energie heeft, misschien dat je daar dan gebruik van kan maken.
Ik denk niet dat het probleem in zijn "energie" zit. Zoals ik al had aangegeven heeft hij in de paddock wél veel energie. Ook in het "dagelijks" leven in de weide heeft hij veel energie.