Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
want tenslotte is hij ej aan het uitproberen.. daNiielle_ schreef:Persoonlijk zou ik er echt niet afstappen. Alleen als je zeker weet dat hij niet verder wil uit angst.
Is het eigenwijsheid, dan zou ik hem toch echt een keer aanpakken.
Mijn paard wilde bij mij ook niet van de oprit, en heb haar toen een keer op pad gestuurd met iemand die meer ervaring had. Sporen mee, zweep mee, in draf de oprit af en geen kans geven om stil te staan.
Was twee keer nodig, daarna heeft ze nooit meer stil gestaan op de oprit of tijdens buitenrit.
Moest de eerste keren nog in draf weg, maar nu kunnen we lekker rustig op pad zonder zweep of iets.
Mijn jonge paard was bang om weg e gaan, dit hebben we verholpen door een ervaren paard mee te nemen. Dan wel proberen om steeds voorop te lopen, maar als het niet lukt dan het andere paard voor laten gaan.

marise83 schreef:Niet af mogen stappen vind ik echt onzin! Als mijn paard iets eng vind, dan stap ik gewoon af en lopen we een stukje verder. Opstappen en weer verder rijden.. Heb nooit problemen dat ze niet naar buiten wil, of extra gaat lopen klieren.
Je paard extra bang maken door boos te worden, of zover achteruit te laten lopen dat hij ergens tegen aan knalt, dat is vragen om ongelukken...
Fijn dat het je gelukt is TS
(ik dacht even dat jij het geopend had
)
Maakt voor paard niet uit of je de hele rit op zn rug zit, of dat je ook stukjes naast loopt. Het wordt wat anders, als je afstapt en terug loopt. Maar een stukje naast en dan weer erop is niks mis mee
Ik rij heel veel buiten met mijn paardje, maar een fiets op het ruiterpad, dat is eng, een koe die nooit in die wei staat. Schapen die ineens in de wei ernaast staan.. Stap ik even af en daarna weer op dan maakt dat echt niet uit. Als je maar door gaat en niet terug naar huis en lekker in de wei zet of een bak met voer geeft