Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
thoraklover schreef:Thiedeman= verschrikkelijk... Het helpt voor geen meter, je moet veel druk op de teugels uitvoeren om het wat te laten helpen...
petitparis schreef:ik zo in dit geval voor een niet te steng afgestelde thiedemann gaan OF een (duitse) stootteugel. Deze bevestig je aan de neusriem, dus werkt ook al niet in op de mond...
Een gewone martingaal vind ik persoonlijk niet fijn, mijn paard slaat soms ook het hoofd omhoog, alleen is zij op zo'n moment een doordrammer, dat ik nog steeds geen stuur heb omdat er een hoek in m'n teugels zit.
Ik vraag me af hoe jij een thiedeman afsteld thoraklover?
IMJ schreef:Waarvoor heb je hem precies gekocht als ik vragen mag?
Dan past ie wrs toch niet hoor.. of je doet hem niet goed? Of je verwacht wat anders van de werking? Misschien kan iemand met ervaring (instructrice, stalgenoot) je er even mee helpen?

Pentax schreef:Kun je niet de eerste tijd even een paar keer longeren op die 'enge' plekken? Denk echt wel dat het dan reuze mee gaat vallen!
Denk dat het longeren nog meer voor jou gaat helpen dan voor je paardenvriendje, omdat je dan ziet dat je paard zo erg nog niet zal reageren.
.thoraklover schreef:Dan past het niet meer om z'n nek (hij heeft echt een speknek..). Ik gebruik dat ding voorlopig ook niet meer hoor.. Zolang ik niet meer intensief rij.
bedankt