Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Liekekeira schreef:Zoals ik zei zadel past als gegoten en tandarts is geweest, harnachment past ook goed. Ik ga wel graag op wedstrijd, maar ik vindt t stom dat ze met dr neus in de lucht loopt. En dan zie ik mensen van mijn ring lopen en dan ben ik jaloers. Mijn instructrice leert me nu om heel ontspannen te blijven, met mijn heupen doorzakken, ellebogen houden stelling ect. Ik rijdt met thiedeman als hulp omdat ik me anders te veel focus op dr hoofd en dan gaan er andere dingen mis.

en dat moet je niet vergeten!
stop met je te fixeren op je hoofd, ga eens aan stelling en buiging werken, je zult zien, dat als jij je op andere dingen gaat richten het probleem puntje op eens wel lukt 

bonnietje schreef:Ik herken me wel een beetje in je. Ik heb op les ook altijd het idee van ging het bij ook maar een keer zo goed als bij de rest. Maar de rest rijdt ook op een hoger niveau. Mijn paard deed vroeger ook altijd hoofd in de lucht. Met behulp van de lessen heb ik geleerd hoe ik hem en vooral mezelf moet laten ontspannen. Als ik ontspan doet hij dat meestal ook.

ofterwel ik moet dat ffekes kort op een blaadje zetten en ALTIJD meenemen als geheugensteuntje wat ik moet doen.. of klopt dit niet