Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
carolalisa schreef:als hij wel normaal draaft mischien een aantal keer schijnovergangen naar stap rijden en na een paar keer een overgang naar stap.
Casca schreef:Ik heb een dravertje gereden en die ging lateraal draven op het moment dat je heel rustig weg reed. Misschien eens proberen heel vlot, echt vanuit het achterbeen weg te stappen? Veel voltes (want buigen als je lateraal stapt is moeilijk, dan daag je hem uit goed te stappen, denk ik) en halthouden en dan weer vlot weg stappen?
Ben benieuwd, ik denk zeker dat dit er wel uit te rijden is, maar de juiste manier vinden...

LETS schreef:Hmm, als dat de oorzaak is vraag ik me af of dat wel af te leren is. Misschien met veel geduld, heel goed opletten dat je hem los houdt, maar dat deed je vast al. Zeker omdat hij puur lateraal stapt wanneer je er niet op zit, denk ik dat het een erg lastig probleem is..
Bonita_Bon schreef:Een paard stapt overigens normaal gesproken niet echt diagonaal he (draf wel) maar hij tilt eigenlijk al zijn benen 1 voor 1 op. Dit paard tilt in stap tegelijk zijn linkerachter- EN linkervoorbeen op, om ze tegelijk weer neer te zetten en datzelfde met rechts natuurlijk

Bonita_Bon schreef:Bijna zes jaar, net geruint. Schofthoogte 1.79.
). Vaak ik het een kwestie van spieren trainen en veel dressuur werk en losrijden. Zoiets is niet binnen een paar dagen opgelost. Misschien zou je contact op kunnen nemen met een goede dressuur ruiter of eventueel iemand die gangenpaarden traint? Die kunnen je misschien goede tips geven.