Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Zo min mogelijk voren eraan zitten en zoveel mogelijk op eigen benen laten lopen.
RougeLaMer schreef:Ik denk dat dat van jou paard af hangt.
Zowizo moet het stuur er goed op zitten, en dat ie naar de benen luisterd.
En hij moet er zelf ook klaar voor zijn.

golddigger08 schreef:dat s ff iets anders;) longeren komt wel
eerst ff kijke wat andere op me topic te zeggen hebben. er zijn hier genoeg mensen op bokt die een eigen rijschool en alles hebben die hebben vast wel advies!:d
aerdenhout1 schreef:golddigger08 schreef:dat s ff iets anders;) longeren komt wel
eerst ff kijke wat andere op me topic te zeggen hebben. er zijn hier genoeg mensen op bokt die een eigen rijschool en alles hebben die hebben vast wel advies!:d
Heb ik voor je...of zoek iemand die je kan helpen want nu gooi je het verhaaltje qua africhten om.
Paard moet eerst netjes kunnen lopen aan de longe!
Vanuit daar ga je er op en via je stem hulp, die hij heeft geleerd met longeren, ga je hem vertellen waar welke hulpen voor zijn.
En 10 minuten per week is veels te weinig, dan zijn ze het de eerst volgende keer dat je er op gaat zitten allemaal al vergeten.
Beter is om 3 keer in de week erop te gaan.
Daarbij is je paardje pas 3 jaar, je zou ook kunnen wachten tot het na jaar en dan de winter wat verder door pakken.
In de aankomende maanden kan je hem dan het longeren bij brengen.