Ik heb eigenlijk 1 groot probleem, en dit is weleens heel anders geweest.
Ik heb nu sinds een jaar mijn eigen pony, en hij is echt een schatje !
Ik heb wel ong, een jaar les gehad, maar nu niet meer, ik ben echt
met paarden opgegroeid, en ik kan wel rijden, (sommige mensen denken dat je na
een jaar niet goed kunt rijden dat je alleen de basisdingen kent : stap, draf, galop)
(Ik krijg wel weer les van mijn buurvrouw, heeft vroeger een manege gehad en gaf daar
dus ook lessen,)
Maar ik reed eerst ook schouderbinnenwaarts en al die andere dingen,
Maaarrr,
Deze winter heeft hij alleen maar stil gestaan, dus ik wilde vandaag weer een klein beginnetje
maken, omdat de sneeuw nu weg is was het een mooie kans dat echt in een hel belandde,
Oke, eerst stappen dan maar, teugels los en lekker laag en lange teugel over de rug.
Maar, Hij ontspande echt totaal niet, hoofd gewoon in de lucht houden, als ik hem laag wilde hebben moest ik hem gewoon dwingen, (aan de teugels trekken, maar dat heb ik niet gedaan, dus bleef zijn hoofd in de lucht en die krijg je dan echt niet meer omlaag)
Hij was echt zo stijf als een plank. Er was echt geen sturen aan, en ik heb hem ook weleens geprobeerd
hem te longeren, maar dat lukte niet helemaal goed, hij was te blij en gallopeerde en bokte en steigerde
alleen maar van blijdschap en briesen en oortjes naar voren enz,
maar nu echt het was niet leuk.
Hij reageerde niet goed op mijn hulpen en we hadden steeds miscomminucaties, en als ik wilde overgaan
naar een minidrafje,schoot zijn hoofd omhoog in de lucht, bokte hij echt als een rodeopaard, en daarom heb ik nu dus ook last van mij staartbotje.. (of staatbotje? maar ik ben er niet afgevallen
)Dus ik ben er maar afgestapt, afgezadelt, zweetdeken op, wortel gegeven en weggegaan.
(hij was wel bezweet van al dat bokken en gedoe)
Dus wie kan mij vertellen hoe ik dit moet aanpakken ?
Dit is geen goed begin, dus ik zit erover te denken om hem even helemaal opnieuw
te laten inrijden..
Groetjes,,
Willemien
Ik denk ook niet dat je pony krengerig wil doen, hij heeft nu gewoon veel energie en het kan lastig en pijnlijk zijn voor een stijf paard om lang en laag te lopen en te buigen en dit kan ervoor zorgen dat 'ie voor je hulp weg loopt of bokt. Als je weer begint met rijden, vraag dan ook of je buurvrouw je weer les wilt geven. Misschien wil zij ook wel helpen met longeren.